Dzieło określane w literaturze jako „obrazek relikwiarzowy Matki Boskiej” w neorokokowej ramie powstało zapewne po pożarze dawnego ołtarza i po wybudowaniu nowego retabulum, a więc około 1913 roku.
Obrazek z przedstawieniem Matki Boskiej z Dzieciątkiem w otoczeniu tajemnic różańcowych w polu o formie zbliżonej do trapezu o wklęsłych i wypukłych bokach oraz wklęsłych dolnych narożach, w ornamentalnej ramie. W centrum pola owalny medalion z wizerunkiem Marii stojącej frontalnie na globie, sierpie księżyca i wężu. Prawą ręką podtrzymuje Dzieciątko, lewą opiera księgę na kolanie. Ubrana jest w czerwoną suknię, niebieski płaszcz i biały welon. Dzieciątko w białej tunice. Wokół Marii 15 tajemnic różańcowych ukazanych jako niewielkie scenki w owalnych medalionach, dekorowanych różami. Całość ujęta różańcem, którego krzyż znajduje się nad głową Marii. Medalion ukazany na marmoryzowanym tle. Rama w formie zbliżonej do trapezu o wklęsłych bokach przechodzących w spływy wolutowe, zamknięta dwoma, zwróconymi ku sobie fragmentami falistego gzymsu, dekorowana obficie stylizowanym rocaille'm i gałązkami kwiatowymi.
Neorokokowa rama z przeszkleniem powstała na wzór tej z obrazem św. Alojzego Gonzagi, która znajduje się na sąsiednim ołtarzu. Wewnątrz wprawiono drukowany wizerunek Matki Boskiej Różańcowej wśród przedstawień tajemnic różańcowych (radosnych, bolesnych i chwalebnych).
Dobry.
Dzieło określane w literaturze jako „obrazek relikwiarzowy Matki Boskiej” w neorokokowej ramie powstało zapewne po pożarze dawnego ołtarza i po wybudowaniu nowego retabulum, a więc około 1913 roku. Rama z przeszkleniem powstała na wzór tej z obrazem św. Alojzego Gonzagi, która znajduje się na sąsiednim ołtarzu.
Paulina Kluz, "Matka Boska Różańcowa", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/matka-boska-rozancowa-17