Obrazy zamieszczone na zapleckach stalli w prezbiterium zostały wykonane w pierwszej połowie XIX wieku.
Obraz w formie stojącego prostokąta o ściętych narożach z przedstawieniem wizji św. Jana Kantego. W centrum kompozycji klęczący święty zwrócony w trzech czwartych w lewo, z pochyloną głową. Prawą ręką przyciska do piersi różaniec, lewą wyciąga w bok. Twarz ma pociągłą o migdałowatych oczach, uniesionych brwiach, prostym nosie i małych ustach, okoloną siwą brodą i włosami, na głowie ma łysinę. Ubrany jest w czarną togę profesorską z czerwoną podszewką, na piersi ma białą załogę (pelerynkę). Przed świętym, na ziemi leży otwarta księga i gałązka lilii. Nad klęcznikiem pośród obłoków siedząca Matka Boska z Dzieciątkiem. Maria zwrócona w trzech czwartych w lewo, obiema rękami podtrzymuje stojące na jej kolanach Dzieciątko. Ubrana jest w czerwoną suknię oraz niebieski płaszcz zarzucony na kolana, na głowie ma biały welon. Dzieciątko ukazane jest frontalnie z rękami rozłożonymi na boki. Ubrane jest w białą tunikę. Scena ukazana we wnętrzu z widoczną w tle arkadą przesłoniętą czerwoną draperią.
Wszystkie obrazy umieszczone na zapleckach stalli są jednorodne pod względem formalnym i zostały wykonane zapewne przez tego samego malarza. Dzieła nawiązują do tradycji późnobarokowego malarstwa sakralnego.
Święty Jan z Kęt pochodził z rodziny mieszczańskiej, studiował na Uniwersytecie Krakowskim, na którym uzyskał stopień magistra teologii i gdzie później wykładał. Uważany jest za jednego z najbardziej uczonych świętych polskich. W ikonografii przedstawiano go zwykle w todze profesorskiej. Obraz z Raciborowic odwołuje się do tradycji, według której Jan modlił się codziennie przed obrazem Chrystusa Bolesnego i Matki Boskiej (Misericordia Domini), znajdującym się nad wejściem do kolegium akademickiego. Omawiane dzieło przedstawia swobodne przetworzenie tego tematu, dlatego ukazuje wizję Matki Boskiej z Dzieciątkiem.
Przetarcia warstwy malarskiej, ściemniały werniks, zabrudzenia powierzchni.
Obrazy zamieszczone na zapleckach stalli w prezbiterium zostały wykonane w pierwszej połowie XIX wieku. Obraz z Raciborowic odwołuje się do tradycji, według której św. Jan Kanty modlił się codziennie przed obrazem Chrystusa Bolesnego i Matki Boskiej (Misericordia Domini), znajdującym się nad wejściem do kolegium akademickiego. Omawiane dzieło przedstawia swobodne przetworzenie tego tematu, dlatego ukazuje wizję Matki Boskiej z Dzieciątkiem.
Paulina Kluz, "Wizja św. Jana Kantego", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/wizja-sw-jana-kantego-2