Przynajmniej do 2008 roku święty był ustawiony po drugiej stronie ołtarza odwrotnie trzymając atrybuty. Rzeźba została poddana renowacji po 2008 roku.
Rzeźba drążona, na cokole. Święty zwrócony frontalnie, w kontrapoście, o esowato wygiętej sylwetce. Obie ręce wyciąga przed siebie, w lewej trzyma włócznię, w prawej pastorał. Twarz ma pociągłą, o łagodnych rysach i z długą brodą, oczy głęboko osadzone, wydatny nos; włosy falowane, półdługie. Jest ubrany w złoconą albę, srebrzoną komżę z koronką przy brzegu, złoty mucet z guzikami oraz srebrzoną kapę zapiętą na piersi, ze złotą lamówką i podbiciem. Na głowie ma złoconą infułę. Polichromia naturalistyczna w odsłoniętych partiach ciała, szaty i atrybuty złocone i srebrzone.
Święty Wojciech żył w latach 956-997. Był biskupem Pragi od 983 roku, dlatego w lewej ręce trzyma pastorał i ubrany jest w strój odpowiadający tej godności. W 997 roku wyruszył do Polski, a następnie do Prus nawracać pogan, gdzie zginął męczeńską śmiercią prawdopodobnie przeszyty włóczniami – został ukazany z jedną z nich. Ciało świętego wykupił i pochował w Gnieźnie książę Bolesław Chrobry. Święty Wojciech bywał kilkukrotnie na Węgrzech, do których należały niegdyś tereny Zamagurza. Po drugiej stronie ołtarza znajduje się rzeźba św. Stanisława, który zwykle występuje w parze w dekoracji ołtarzy ze św. Wojciechem.
Rzeźba została poddana renowacji po 2008 roku.
Rzeźba przedstawiająca św. Wojciecha została wykonana w drugiej połowie XVIII wieku i jest przykładem sztuki późnobarokowej. Przynajmniej do 2008 roku święty był ustawiony po drugiej stronie ołtarza, odwrotnie trzymając atrybuty.
Agata Felczyńska, "Św. Wojciech", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-wojciech-30