Obraz św. Antoniego Padewskiego prawdopodobnie został wykonany wraz z całym ołtarzem głównym w latach 1865-1870, w czasie gdy proboszczem parafii był ks. Antoni Woźniak.
Obraz w kształcie stojącego prostokąta, umieszczony w drewnianej ramie zamkniętej łukiem wklęsło-wypukłym z uskokami. Kompozycja ujęta w owalu, na ugrowym tle. W centrum ukazany jest św. Antoni Padewski w półpostaci, trzy czwarte zwrócony w prawo z Dzieciątkiem Jezus na rękach. Twarz okrągła z drobnymi ustami, dużym nosem i przymkniętymi oczami. Święty ubrany jest w habit franciszkański, na głowie ma tonsurę. Dzieciątko ukazane jest w pozycji półleżącej z rączkami wyciągniętymi w stronę twarzy świętego, ułożone na białej tkaninie i przewiązane w biodrach pieluszką. Tkanina obwiedziona jest na brzegach delikatną, fantazyjną bordiurą. Twarz o dziecięcych rysach, włosy jasne i krótkie, wokół głowy promienisty nimb.
Podobnie jak inne obrazy w zwieńczeniach ołtarzy w kościele w Radoczy obraz św. Antoniego Padewskiego ma formę stojącego prostokąta i jest niedopasowany do ramy zwieńczenia ołtarza. Obrazy nie zostały zatem zamówione specjalnie do wspomnianych nastaw ołtarzowych, lecz być może zostały zakupione niewiele później lub wybrane u malarza spośród gotowych dzieł. Obraz został namalowany przez nieznanego artystę prawdopodobnie w czasie powstanie całej nastawy ołtarzowej, czyli około 1865-1870. Być może fundatorem dzieła był ówczesny proboszcz parafii ksiądz Antoni Woźniak. Święty Antoni, czyli Fernando Bullone urodził się około 1195 roku w Lizbonie w Portugalii. W wieku około 15 lat wstąpił do zakonu kanoników regularnych św. Augustyna, przyjmując imię Antoni. W 1220 roku przystąpił do zakonu braci mniejszych. Zmarł w 1231 roku. Na obrazie w kościele w Radoczy został ukazany z Dzieciątkiem Jezus na ręku, które bardzo często występuje w ikonografii świętego. Według legendy Dzieciątko miało mu się ukazać, by zapewnić go o miłości Boga. Zwykle na obrazach ze św. Antonim znajduje się również otwarta księga Pisma Świętego wskazująca na jego pobożność i chęć głoszenia Słowa Bożego oraz lilia symbolizująca czystość.
Obraz św. Antoniego Padewskiego prawdopodobnie został wykonany wraz z całym ołtarzem głównym w latach 1865-1870, w czasie gdy proboszczem parafii był ks. Antoni Woźniak.
Maria Działo, "Św. Antoni Padewski", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-antoni-padewski-36