Obraz w kształcie stojącego prostokąta ujęty profilowaną, marmoryzowaną ramą, od wewnątrz złoconą. Pośrodku przedstawiony jest Chrystus na krzyżu, ukazany do wysokości powyżej kolan. Chrystus zwrócony jest lekko w lewą stronę, głowę ma delikatnie uniesioną, ramiona wzniesione wysoko, dłonie przybite do belki krzyża. Sylwetka ciała smukła z delikatnie zarysowanym układem mięśniowym i kostnym. Twarz Chrystusa owalna, okolona ciemnobrązowymi włosami i krótką brodą. Oczy szeroko otwarte, brwi ściągnięte, nos lekko zakrzywiony, usta rozchylone; na głowie korona cierniowa. Wokół bioder ma białe perizonium zawiązane po prawej stronie, silnie drapowane. Kolorystyka obrazu zawężona, karnacja ciała jasna podkreślona silnym światłocieniem na tle ciemnego nieba. Krzyż szeroki z titulusem w kształcie prostokątnej kartki z napisem w języku hebrajskim.
Obraz został namalowany w XVIII wieku w warsztacie nieznanego artysty. Przedstawia ukrzyżowanie, kulminacyjny moment męki Chrystusa, który został najdokładniej opisany w Ewangelii św. Jana (J, 17-29). Autor przedstawił samotnego Chrystusa, wydobytego bladością ciała na niemal jednolitym, choć niespokojnym, ciemnym tle odpowiadającym relacjom ewangelistów, którzy podali, że podczas konania Zbawiciela zapanowała na ziemi ciemność. Postać umierającego stanowi silną dominantę oraz centralny punkt kompozycji. Ciało Chrystusa jest idealizowanie, nie nosi śladów męki, wręcz jaśnieje na krzyżu. Ten sposób ukazywania postaci Zbawiciela pojawiał się dość często na północ od Alp, co widać na obrazujących moment ukrzyżowania grafikach Albrechta Dürera, Martina Schongauera czy płótnach Petera Paula Rubensa. Chrystus został ukazany jako „Christus Triumphans”, nie zwisa bezwładnie – martwy, lecz trwa w boskim uniesieniu. Osamotniony kieruje wzrok w stronę nieba, ku Ojcu. Krzyż, do którego został przybity Zbawiciel ulokowano delikatnie skośnie do płaszczyzny obrazu, przez co artysta dodał pozornie statycznej scenie elementów dynamiki.
Obraz został namalowany w XVIII wieku w warsztacie nieznanego artysty. Przedstawia ukrzyżowanie, kulminacyjny moment męki Chrystusa, który został najdokładniej opisany w Ewangelii św. Jana (J, 17-29). Postać umierającego stanowi silną dominantę oraz centralny punkt kompozycji. Chrystus został ukazany jako „Christus triumphans”, nie zwisa bezwładnie – martwy, lecz trwa w boskim uniesieniu.
Maria Działo, "Ukrzyżowanie", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/ukrzyzowanie-7