Ołtarz najprawdopodobniej powstał w wyniku ostatniej nowożytnej modernizacji kościoła w czasach księdza Kajetana Wawrzyńca Kulpińskiego, scholastyka krakowskiej kolegiaty Wszystkich Świętych i przy udziale kolatorów z rodziny Wodzickich, szczególnie Zofii z Dębińskich Wodzickiej. Wzmiankowany w aktach wizytacji biskupiej z 1783 roku.
Ołtarz jednoosiowy, jednokondygnacyjny. Mensa w typie sarkofagowym, z krzyżem na ścianie frontowej. Na niej prostopadłościenne tabernakulum zamknięte od dołu i od góry gzymsem z krucyfiksem na drzwiczkach. Nastawa ołtarzowa na cokole o bokach dostawionych ukośnie, ujętych szerokimi taśmami o wolutowych zakończeniach i wspartymi na nich spływami. Górna część retabulum zwężająca się ku górze ujęta ceownicami i spływami wolutowymi o fantazyjnym kształcie. W polu nastawy obraz w kształcie stojącego prostokąta o ściętych narożach z przedstawieniem „Chrystusa z Samarytanką przy studni”. Powyżej obrazu dekoracja utworzona z dwóch karbowanych ceownic flankujących motyw koguciego grzebienia. Struktura marmoryzowana w odcieniach koloru szarego, profile i dekoracje złocone.
Ołtarz należy do typowych dzieł doby rokoka w Europie Środkowej. Jego prosta, niearchitektoniczna struktura operuje jedynie spływami wolutowymi i efektownym rokokowym ornamentem. Tego rodzaju dzieła powstawały w oparciu o augsburskie ryciny ornamentalne kolportowane powszechnie w Europie Środkowej w XVIII wieku. Przykładów dzieł podobnych do ołtarza w kościele w Górce Kościelnickiej jest jednak niewiele w Małopolsce, a zabytkami najbliższymi formalnie są ołtarze w kościele w Czulicach.
Dobry.
Ołtarz powstał w drugiej połowie XVIII wieku. Należy do dzieł typowych dla epoki rokoka. Jego twórca posłużył się formami niearchitektonicznymi, spływami wolutowymi ujmującymi nastawę oraz rokokowym ornamentem przypominającym koguci grzbiet.
Józef Skrabski, "Ołtarz boczny", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/oltarz-boczny-32