Obraz powstał na przełomie XIX i XX wieku.
Obraz w kształcie stojącego prostokąta. W centrum kompozycji ukazany frontalnie Chrystus w półpostaci, z lewą ręką wskazującą na gorejące na piersi serce, prawą uniesioną w geście błogosławieństwa. Serce oplecione koroną cierniową. Twarz podłużna z długim i wąskim nosem, okolona krótkim zarostem oraz długimi włosami, z przedziałkiem pośrodku, spływającymi na ramiona i plecy. Wokół głowy złoty i kolisty nimb, a na dłoniach widoczne ślady męki. Chrystus ubrany w białą suknię z długimi, podwiniętymi rękawami i złotą lamówką u szyi oraz czerwony płaszcz, założony na plecy i przewieszony przez lewe ramię. Tło jednolite, szare. Kolorystyka przygaszona. Rama drewniana, profilowana, złocona, dekorowana ornamentem roślinnym.
Obraz Najświętsze Serce Pana Jezusa w kościele w Czulicach powstał na przełomie XIX i XX wieku i kompozycyjnie nawiązuje do barokowego obrazu Pompea Batoniego z 1767 roku, który artysta wykonał do ołtarza św. Franciszka Ksawerego w kościele Il Gesù w Rzymie. Na rozpowszechnienie tego wizerunku, zwłaszcza w sztuce dewocyjnej miało wpływ wykorzystanie kompozycji Batoniego w postaci ilustracji w wydanym w Rzymie w 1768 roku druku „Raccolta di ragionamenti in lode del Santissimo Cuor di Gesù” (rycina Giovaniego Antonia Faldoniego).
Zły; liczne krakelury, dziury w płótnie, przybrudzenia.
Obraz Najświętszego Serca Pana Jezusa z kościoła w Czulicach stanowi przykład najpopularniejszego wariantu ikonograficznego ukazania tego tematu w sztuce, zwłaszcza w drugiej połowie XIX i w XX wieku.
Maria Działo, "Najświętsze Serce Pana Jezusa", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/najswietsze-serce-pana-jezusa-2