Prawdopodobnie jest to figura, którą według ustaleń Józefa Łepkowskiego i Józefa Jerzmanowskiego ufundował pleban Jan Franciszek Strzyżański w 1719 roku. Podczas ostatniej konserwacji wykonano nowy krzyż z drewna dębowego.
Rzeźba Chrystusa przybita do krzyża trzema gwoździami, ukazana w typie Cristo morte. Ciało w delikatnym zwisie, sylwetka wydłużona o delikatnie podkreślonej anatomii, nogi lekko ugięte w kolanach. Chrystus ma głowę przechyloną na prawe ramię. Twarz szczupła, z wąskim i długim nosem, zamkniętymi oczami, okolona krótką brodą. Włosy długie ze skręconym lokiem spływającym do przodu po prawej stronie, na głowie założona korona cierniowa. Perizonium zawiązane na węzeł na prawym boku, z jednym końcem zwisającym wzdłuż prawej nogi, złocone. Polichromia ciała naturalistyczna. Krzyż gładki, nad głową Chrystusa titulus w formie pionowej banderoli z napisem „IN / RI”.
Nazwa krucyfiks pochodzi od łacińskiego słowa „crucifixus” i oznacza „przybity do krzyża”. Przedstawienie Ukrzyżowania zredukowane wyłącznie do postaci wiszącego na krzyżu, martwego Chrystusa ma uzmysłowić oglądającym jego osamotnienie w czasie męki. Zbawiciel został ukazany w typie Cristo morte – tzn. jako umarły z zamkniętymi oczami. Jego postać pozbawiona jest ekspresji charakterystycznej dla XVIII wieku, a sylwetka wyraźnie statyczna. Układ ciała Chrystusa o wyprostowanych ramionach, o miękkim sposobie jego modelowania, niemal pozbawionego znamion męki, a także kształt perizonium, pozbawione ekspresji wskazują, iż figura powstała najpóźniej na początku XVIII wieku.
Rzeźba powstała prawdopodobnie w 1719 roku z fundacji plebana Jana Franciszka Strzyżańskiego. Perizonium przewiązane jest w węzeł na prawym boku i ciasno oplata biodra. Chrystus ukazany jest w typie Cristo morte, a więc jako umarły, już po tym jak skonał na krzyżu.
Maria Działo, "Krucyfiks", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/krucyfiks-73