Autorem obrazu jest malarz Jan Molga, który w latach 40. XX wieku wraz z Ludwikiem Konarzewskim pracował przy polichromii kościoła w Kamieniu. W 1940 roku Molga wykonał szereg obrazów tablicowych, które obecnie znajdują się na wyposażeniu świątyni. Obok omawianego dzieła malarz stworzył także obrazy przedstawiające: Wizję Błogosławionego Stanisława Kazimierczyka w otoczeniu kanoników regularnych konwentu krakowskiego, Medytacje św. Augustyna z Hippony oraz Cudowną Komunię Świętego Stanisława Kostki. Omawiane dzieło zostało ufundowane ze składek bractw działających przy parafii i zawisło w świątyni 28 sierpnia 1940. Drewnianą ramę w przyklasztornym warsztacie stolarskim wykonał Antoni Baran.
Obraz w kształcie stojącego prostokąta, ujęty prostą, drewnianą ramą dekorowaną polichromią imitującą marmur. Scena wizji św. Małgorzaty Marii Alacoque rozgrywa się na tle wiejskiego pejzażu z widocznymi w oddali zabudowaniami. Na pierwszym planie klęcząca święta przedstawiona jako młoda kobieta ubrana w czarny strój zakonny, ukazana z lewego profilu. Głowa otoczona świetlistym nimbem uniesiona ku górze, ręce złożone w geście modlitwy. Święta Małgorzata w mistycznym zachwycie wpatruje się w ukazanego z lewej strony kompozycji Chrystusa stojącego na obłoku. Zbawiciel przedstawiony na tle krzyża wskazuje lewą ręką na widoczne na jego piersi gorejące serce, prawą wyciąga do świętej Małgorzaty. Został przedstawiony jako młody, jasnowłosy mężczyzna o łagodnych rysach twarzy. Wokół jego głowy widoczny jest świetlisty nimb. Chrystus ubrany jest w długą, białą tunikę oraz jasnoróżowy płaszcz o rozwianych połach. Stopu bose. Nieco z tyłu, za postacią św. Małgorzaty ukazane postaci klęczących mężczyzn i kobiet w strojach krakowskich oraz brzoza z siedzącym na jednej z gałęzi ptakiem. Kolorystyka obrazu jasna, utrzymana w pastelowych barwach.
Autor dzieła, Jan Molga był uczniem Ludwika Konarzewskiego i autorem licznych obrazów o tematyce sakralnej. Urodził się w 1917 roku w małopolskich Janikowicach. Malarstwa uczył się w warsztacie Ludwika Konarzewskiego w Istebnej. Po II wojnie światowej odbył studia na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, a następnie przeniósł się do Warszawy, gdzie pracował jako malarz dekorator w Teatrze Ludowym oraz w Teatrze Dramatycznym. Realizował również wiele zamówień dla kościołów w Warszawie i na Dolnym Śląsku. Jan Molga zmarł w 2001 roku. Omawiane dzieło przedstawia epizod z życia św. Małgorzaty Marii Alacoque, która była żyjącą w XVII wieku była zakonnicą w klasztorze wizytek w Paray-le-Monial we Francji. Doświadczała mistycznych wizji związanych z kultem Najświętszego Serca Jezusowego. Została beatyfikowana w 1864 roku, a jej kanonizacja miała miejsce 13 maja 1920. Zdaniem Kazimierza Łataka, monografisty kościoła w Kamieniu, scena przedstawiona przez Jana Molgę rozgrywa się na tle obejścia kościelnego w Kamieniu, a klęczące za świętą postaci to ówcześni członkowie działającego przy parafii Stowarzyszenia Apostostolstwa Modlitwy: Stanisława Gaudyn (Łatak), Michalina Hacieja, Maria Frytek, Maria Kapusta, N. N. (Jacoskowa), Franciszek Szeleski (organista), Szymon Jasiński oraz Ludwik Dzierzwa.
Dobry.
Autorem obrazu jest malarz Jan Molga, który w latach 40. XX wieku wraz z Ludwikiem Konarzewskim pracował przy polichromii kościoła w Kamieniu. W 1940 roku Molga wykonał szereg obrazów tablicowych, które obecnie znajdują się na wyposażeniu świątyni. Obok omawianego dzieła malarz stworzył także obrazy przedstawiające: Wizję Błogosławionego Stanisława Kazimierczyka w otoczeniu kanoników regularnych konwentu krakowskiego, Medytacje św. Augustyna z Hippony oraz Cudowną Komunię Świętego Stanisława Kostki. Omawiane dzieło zostało ufundowane ze składek bractw działających przy parafii i zawisło w świątyni 28 sierpnia 1940. Drewnianą ramę w przyklasztornym warsztacie stolarskim wykonał Antoni Baran.
Justyna Kuska, "Wizja św. Małgorzaty Marii Alacoque", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/wizja-sw-malgorzaty-marii-alacoque-4