Dzieje zabytku nie są znane.
Wizerunek św. Wojciecha na obrazie w kształcie stojącego prostokąta w prostej, profilowanej ramie. Święty przedstawiony całopostaciowo, zwrócony delikatnie w prawą stronę. Ma pociągłą twarz o jasnej karnacji, wąski nos, małe, pełne usta i ciemne, wyraziste oczy. Twarz ma okoloną jasnobrązowymi włosami i krótką brodą; wokół głowy świetlisty nimb. Święty prawą rękę unosi w geście błogosławieństwa, w lewej trzyma podwójny krzyż misyjny. Święty Wojciech został przedstawiony w stroju pontyfikalnym złożonym z ciemnoniebieskiej, długiej sutanny, komży wykończonej u dołu szerokim pasem koronki, almucji w kolorze sutanny i spiętej na piersi zielonej kapy dekorowanej szeroką, złotą bordiurą i podbitej czerwienią. Spod sutanny widać czubki niebieskich butów ze złotymi krzyżami. U stóp świętego, z przodu kompozycji przedstawiono fragment wiosła, a w tle pagórkowaty krajobraz i skłębione fioletowo-niebiesko-żółte obłoki.
Święty Wojciech urodził się w Czechach, podczas bierzmowania przyjął imię Adalbertus. Był biskupem Pragi, misjonarzem na Węgrzech, w Polsce i w Prusach, gdzie został zamordowany w 997 roku. Jest głównym patronem Polski. Wiosło, które leży u jego stóp nawiązuje do podróży, którą odbył między Gnieznem a Prusami częściowo drogą wodną. Według przekazów również jeden z pierwszych, śmiertelnych ciosów zadano mu właśnie wiosłem.
Obraz o statycznej, centralnej kompozycji jest typowym przykładem dziewiętnastowiecznego malarstwa, w którym linearyzm przeważa nad malarskością, a postać została przedstawiona na uniwersalnym tle.
Miejscami widoczne zabrudzenia płótna i spękania warstwy malarskiej.
Obraz z przedstawieniem św. Wojciecha o centralnej kompozycji jest typowym przykładem dziewiętnastowiecznego malarstwa, w którym linearyzm przeważa nad malarskością, a postać została przedstawiona na ponadczasowym tle.
Agata Felczyńska, "Św. Wojciech", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-wojciech-6