Wykonany do zwieńczenia barokowego ołtarza. Przeniesiony wraz z nastawą do Dębna po połowie XIX wieku. Do 1989 roku umieszczony w zwieńczeniu ołtarza po południowej stronie arkady tęczy, następnie przywrócony na pierwotne miejsce.
Rzeźba pełnoplastyczna, ścięta z tyłu, drążona. Święty ukazany en face, z głową przechyloną na lewe ramię. W prawej ręce trzyma pastorał, lewa wyciągnięta przed siebie. Twarz pociągła, oczy głęboko osadzone, nos prosty. Włosy kręcone, opadające na ramiona. Ubrany w białą albę, drapowaną w sztywne, rurkowe fałdy, i skrzyżowaną na piersi stułę, przepasane w talii; oraz złoconą, sztywną kapę liturgiczną, podbitą zieloną podszewką, spiętą na piersi fibulą. Na głowie infuła biskupia o rzeźbionej dekoracji. Przy lewej nodze świętego półpostać Piotrowina, ukazanego z profilu ze złożonymi w geście modlitwy dłońmi. Polichromia naturalistyczna, atrybuty złocone.
Bardzo popularne rzeźbiarskie przedstawienie patrona Polski, często umieszczane w programie ikonograficznym ołtarzy barokowych.
Dobry. Konserwowany wraz z ołtarzem w l. 1988-1989 (Adam Janczy, Kraków)
Całopostaciowe przedstawienie św. Stanisława Biskupa, frontalne, w stroju pontyfikalnym: w długiej, białej albie, ze stułą skrzyżowaną na piersiach, w złotej kapie oraz infule na głowie; w prawej ręce pastorał. U stóp świętego Piotrowin ukazany w półpostaci.
Andrzej Włodarek, "Św. Stanisław", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-stanislaw-34