Ceramiczna okładzina została wykonana w Spółdzielni „Kamionka” w Łysej Górze według projektu Janusza Trzebiatowskiego końcem lat 60. XX wieku. Pierwotnie pośrodku ściany umieszczony był witraż przedstawiający św. Michała Archanioła, sztucznie podświetlany - podkreślający symbolikę kompozycji. W późniejszym czasie (po 2000 roku) w przestrzeń wprawiono krucyfiks.
Okładzina ceramiczna pokrywa dwie ściany zamykające prezbiterium, łączące się pod kątem rozwartym i doświetlone pośrodku przez wpadające z górnego świetlika światło. Płyty są płaskorzeźbione i opracowane reliefowo, w kolorystyce błękitnej i seledynowej spływającej od szczytu ściany i przechodzącej w intensywną czerwień i brązy.
Kolorystyka płyt symbolizuje walkę dobra ze złem. Podkreślona jest ponadto fakturą, bowiem niebieskie, jasne płyty opracowane są delikatnie, czerwone zaś pokrywają płaskorzeźbione, ostre formy. Symbolika barw i form nawiązuje do postaci patrona – św. Michała Archanioła, którego wizerunek pierwotnie znajdował się na tle okładziny. Dzieło reprezentuje posoborowy „nowy symbolizm”.
Janusz Trzebiatowski napisał o swoim projekcie: „To była pierwsza w Polsce abstrakcyjna kompozycja ceramiczna umieszczona w kościele. Dalekowzroczną decyzję zatwierdzającą jej umieszczenie w kościele w Sieprawiu podjął osobiście kardynał Karol Wojtyła. Długo się jednak nad tym zastanawiał”.
Ceramiczna okładzina została wykonana w Spółdzielni „Kamionka” w Łysej Górze według projektu Janusza Trzebiatowskiego końcem lat 60. XX wieku. Kolorystyka i faktura płyt symbolizuje walkę dobra ze złem i odnosi się do patrona świątyni -św. Michała Archanioła. Abstrakcyjna kompozycja ceramiczna w kościele w Sieprawiu była pierwszą tego rodzaju realizacją w Polsce.
Paulina Kluz, "Ołtarz główny (okładzina ceramiczna)", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/oltarz-glowny-okladzina-ceramiczna