Ołtarz został odnowiony w 1930 roku przez Adam Kowalczyka, wtedy również umieszczono w zwieńczeniu obraz św. Jacka. W 1950 roku ołtarz oczyszczono, odnowiono i dodano litery IHS. Długo był polichromowany na kolor brązowy, oryginalny przywróciła konserwacja w latach 1999-2000.
Ołtarz architektoniczny, jednoosiowy, dwukondygnacyjny, na cokole. Mensa prostopadłościenna, z antepedium dekorowanym ornamentami. Pierwsza kondygnacja ujęta parą pilastrów ustawionych za parą wysuniętych przed lico kolumn o pokrytych ornamentem trzonach i kapitelach kompozytowych, dźwigających pełne belkowanie wyłamane w partii podpór. Pole środkowe w formie stojącego prostokąta z obrazem św. Anna Samotrzeć wymiennie z „Jezu ufam Tobie” i figurą Matki Boskiej Różańcowej. Druga kondygnacja w formie stojącego prostokąta, ujęta parą kolumn i fragmentami rollwerku przysłoniętego postaciami modlących się aniołów w połowie herm. Kolumny podtrzymują fragmenty przerwanego przyczółka ujmującego szczyt o wklęsło-wypukłym profilu i zwieńczony krzyżem. Kondygnację wypełnia płótno przedstawiające św. Jacka. Nastawa pokryta bogatą dekoracją ornamentalną. W partii cokołów ornament roślinny, na wolutach główki anielskie, z palmetami i akantem. W centrum owalna płycina ujęta wicią. Wokół obrazu pierwszej kondygnacji główki anielskie, dalej astragal, a na trzonach kolumn wić z rozwiniętymi kwiatami i kiśćmi winogron. Na fryzie główki anielskie, a ponad nimi kostkowanie. W drugiej kondygnacji owalną ramę obrazu ujmuje wieniec laurowy, trzony kolumn dekorowane analogicznie jak w niższej kondygnacji. W zwieńczeniu ozdobnie uwity monogram maryjny. Nastawa polichromowana na kolor czerwony ze złoconymi i srebrzonymi kolumnami, detalami architektonicznymi i ornamentyką.
Ołtarz jest dziewiętnastowieczną kopią przeciwległej mu nastawy wykonanej w pierszej połowie XVII wieku. Powtarza jego formę oraz niemal dokładnie odzworowuje układ i typ dekoracji. Tak jak on nawiązuje do pólnocnego manieryzmu i oparty został na formie aediculi.
Ołtarz został odnowiony w 1930 roku przez Adam Kowalczyka, wtedy również umieszczono w zwieńczeniu obraz św. Jacka. W 1950 roku ołtarz oczyszczono, odnowiono i dodano litery IHS. Długo był polichromowany na kolor brązowy, oryginalny przywróciła konserwacja w latach 1999-2000.
Ołtarz jest dziewiętnastowieczną kopią przeciwległej mu nastawy wykonanej w pierwszej połowie XVII wieku. Powtarza jego formę oraz niemal dokładnie odwzorowuje układ i typ dekoracji. Tak jak wzór nawiązuje do północnego manieryzmu i oparty został na kształcie aediculi.
Agata Felczyńska, "Ołtarz boczny lewy", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/oltarz-boczny-lewy-2