Rzeźba sprawiona do ołtarza bocznego.
Rzeźba pełnoplastyczna, przyścienna, przedstawiająca w całej postaci nierozpoznanego proroka (Izajasza?). Prorok stoi na niskim prostopadłościennym cokole, w kontrapoście, w prawą nogą ugiętą w kolanie i bosą stopą wysuniętą do przodu. Sylwetka esowato wygięta, z głową lekko pochyloną i zwróconą w lewo. Twarz pociągła, szczupła, okolona ciemnymi włosami i zarostem. Ręce ugięte w łokciach, prawą podtrzymuje zamkniętą księgę opartą o biodro. Lewą dłoń wyciąga do przodu w sugestywnym geście. Ubrany w długą złotą tunikę i płaszcz, przewiązane w pasie o fałdach kształtowanych kanciasto i dynamicznie.
Dzieło o cechach rzeźby osiemnastowiecznej. Z uwagi na wezwanie ołtarza i wizerunek św. Anny Samotrzeć nierozpoznany święty to być może prorok Izajasz. Parę z nim tworzyłaby po przeciwległej stronie ołtarza rzeźba proroka Jeremiasza.
Dobry.
Rzeźba drewniana, polichromowana, złocona, umieszczona w nastawie ołtarza bocznego po północnej stronie arkady tęczy; przedstawienie nierozpoznanego świętego, być może proroka Izajasza (?), wykonane przez nieokreślonego rzeźbiarza małopolskiego w 1. połowie XVIII wieku.
Andrzej Włodarek, "Nierozpoznany święty", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/nierozpoznany-swiety