Feretron został odnowiony w 1996 roku.
Feretron z figurą Matki Boskiej z Dzieciątkiem umieszczoną pod ozdobnym baldachimem, na prostopadłościennej podstawie. Maria została ukazana całopostaciowo, w lekkim kontrapoście. Prawą rękę trzyma wyciągniętą przed sobą na wysokości pasa; lewą podtrzymuje Dzieciątko. Karnacja Marii i Dzieciątka ciemnobrązowa. Twarz Matki Boskiej owalna, o pełnych policzkach i drobnych regularnych rysach. Maria jest ubrana w ciemnobrązową suknię oraz drapowany, rudy płaszcz z ciemną lamówką. Welon na głowie zaznaczony za pomocą malowanego konturu. Dzieciątko siedzi, stopy ma wyciągnięte przed siebie, prawą rękę unosi w geście błogosławieństwa, w lewej trzyma jabłko królewskie. Twarz małego Jezusa jest owalna, czoło wysokie, okolone ciemnymi puklami. Na głowach Marii i Dzieciątka złote korony zamknięte. Rzeźba wtórnie umieszczona w feretronie – na postumencie, ujęta w cztery ślimacznice łączące się pod okrągłym lambrekinem zwieńczonym promienistą glorią z centralnie umieszczonym monogramem Marii.
Rzeźba, pomimo iż cechują ją wysokie walory artystyczne, nie jest szerzej opisana w literaturze. Ma cechy stylistyczne późnogotyckiej rzeźby stylu pięknego, który był powszechny około 1400 roku. Można ją odnieść do grupy tzw. Pięknych Madonn – rzeźb przedstawiających Marię z Dzieciątkiem na ręku, w charakterystycznej pozie z wysuniętym w stronę Jezusa biodrem i cofniętą górną połową ciała. Maria okryta jest zawsze gęsto drapowanym, opadającym równoległymi fałdami płaszczem. Figura z Mucharza w uproszczony sposób powtarza schemat ułożenia ciała, podobny, choć znacznie zredukowany jest układ szat; również łagodny, zatroskany wyraz twarzy Marii i radość Dzieciątka zbliżają je do wymienionej grupy. Niewyjaśnioną pozostaje kwestia autora rzeźby i miejsca jej pierwotnego umiejscowienia. Figura została wtórnie umieszczona w dużo późniejszym od niej feretronie o cechach późnobarokowych. Matkę Boską umieszczoną w feretronie lokalnie nazywa się „Czarną Madonną”.
Feretron został odnowiony w 1996 roku.
W późnobarokowym feretronie umieszczono gotycką rzeźbę Madonny z Dzieciątkiem. W ułożeniu ciała postaci, układzie szat i wyrazie twarzy obojga można dopatrzyć się wpływów grupy tzw. Pięknych Madonn, które powstawały około 1400 roku.
Agata Felczyńska, "Matka Boska z Dzieciątkiem", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/matka-boska-z-dzieciatkiem-14