Na wpółludowa rzeźba Chrystusa Zmartwychwstałego z drugiej połowy XIX wieku przynależy do grupy wizerunków wielkanocnych, które były niezbędne na wyposażeniu każdego kościoła czy też kaplicy. Mimo znajdującego się na podstawie napisu informującego, iż figura miałaby powstać jako dzieło księdza Roberta Pioteckiego w 1615 roku, jest to informacja mylna, co potwierdzają cechy formalne przedstawienia.
Pełnoplastyczna, całopostaciowa figura ukazuje Chrystusa Zmartwychwstałego stojącego na podłożu imitującym niewielki pagórek, osadzonym na profilowanej, prostopadłościennej podstawie o ściętych narożach. Zbawiciel na lekko ugiętych nogach ukazany został frontalnie. Obie ręce ma uniesione i odsunięte od tułowia. W lewej trzyma chorągiew na drzewcu z czerwonej tkaniny obszytej srebrną frędzlą i dekorowanej cekinami. Z kolei prawa jest uniesiona na wysokości klatki piersiowej. Jego sylwetka została opracowana sumarycznie z próbą uchwycenia muskulatury oraz zaznaczeniem partii żeber. Biodra Zbawiciela okrywa przewiązane, pozłocone perizonium. Chrystus ma owalną twarz o jasnej karnacji z charakterystycznie szeroko otwartymi oczami, wydatny nos i usta. Jego głowę otaczają krótkie brązowe włosy zaczesane do tyłu i zarost. Przez prawe ramię ma przerzucony, mocno sfałdowany, ciemnoczerwony płaszcz osłaniający tył sylwetki. Na dłoniach, stopach i w prawym boku widoczne są rany. Jezus lewą nogą depcze leżącego na podłożu szatana o groteskowej, brązowej sylwetce z ogonem, srebrzonymi, prostymi rogami, czerwonymi oczami oraz łapami zakończonymi czerwonymi pazurami. Na odwrocie widnieje napis: Odnowiono / 1960 St(Janisław) Rupik / Dzieło x(iędza) Roberta / Pioteckiego / 1615.
Figura w Wieprzu przyjmuje popularną konwencję dla tego rodzaju przedstawień Chrystusa Zmartwychwstałego, jakie powstawały w Małopolsce od XIV wieku, aż po czasy współczesne. Zatem lokalny artysta tworząc swoje przedstawienie, inspirował się znanymi powszechnie wzorami. Pewną ciekawostkę stanowi tutaj zamiana bardzo często występującej u stóp Zbawiciela trupiej czaszki, bądź węża na groteskowe wyobrażenie diabła.
Dobry. Widoczne zabrudzenia i drobne przetarcia polichromii. Ostatnią konserwację figury przeprowadzono w 1960 roku.
Na wpółludowa rzeźba Chrystusa Zmartwychwstałego z drugiej połowy XIX wieku przynależy do grupy wizerunków wielkanocnych, które były niezbędne na wyposażeniu każdego kościoła czy też kaplicy. Mimo znajdującego się na podstawie napisu informującego, iż figura miałaby powstać jako dzieło księdza Roberta Pioteckiego w 1615 roku, jest to informacja mylna, co potwierdzają cechy formalne przedstawienia.
ks. Szymon Tracz, "Chrystus Zmartwychwstały", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/chrystus-zmartwychwstaly-29