Rzeźba zapewne sprawiona do siedemnastowiecznego ołtarza, wtórnie umieszczona w osiemnastowiecznym retabulum.
Rzeźba pełnoplastyczna, przyścienna, z tyłu drążona, ustawiona na niskim, prostopadłościennym postumencie. Święty ukazany en face, w kontrapoście, obie ręce ugięte w łokciach, wyciągnięte przed siebie, w lewej trzyma otwartą księgę, w prawej drzewce u dołu zakończone piórem wiosła, zwieńczone krzyżem arcybiskupim. Twarz pociągła, o płytko rzeźbionych rysach i dużym, spiczastym nosie, okolona długą brodą rozdzieloną na dwie części oraz krótkimi falowanymi włosami. Ubrany w długą albę, komżę z koronką na brzegach, kapę spiętą na piersi i opadającą na ramiona i plecy, z fragmentem tkaniny zawiniętym przy prawym boku; na piersi paliusz, na głowie infuła. Figura polichromowana naturalistycznie w odsłoniętych partiach ciała, szaty i atrybuty złocone, komża srebrzona.
Barokowa, siedemnastowieczna rzeźba wtórnie umieszczona w osiemnastowiecznym ołtarzu.
Dobry.
Rzeźba drewniana, polichromowana, złocona, srebrzona, umieszczona w nastawie ołtarza przy północnej ścianie nawy; pełnoplastyczna, przyścienna, z tyłu wydrążona. Przedstawienie św. Wojciecha w całej postaci, w stroju pontyfikalnym. Dzieło nieokreślonego rzeźbiarza małopolskiego z czwartej ćwierci XVII wieku.
Andrzej Włodarek, "Św. Wojciech", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-wojciech-42