Obraz został poddany renowacji po 2008 roku.
Obraz w kształcie stojącego prostokąta o wklęsłych bokach i dolnych narożach, zamknięty łukiem nadwieszonym, w profilowanej, złoconej i srebrzonej ramie. W centrum kompozycji stoi św. Hieronim, ukazany do bioder, zwrócony w trzech czwartych w lewo, z głową odwróconą w przeciwnym kierunku, prawą ręką trzyma pastorał, lewą unosi do góry. Ma owalną twarz o głęboko osadzonych oczach. Siwa broda sięga dekoltu, włosy ma zaczesane do tyłu. Jest ubrany w albę, a na nią ma założoną czerwoną kapę o granatowym podbiciu, lamowaną złotem. Na głowie ma czerwoną infułę. W prawym dolnym rogu kompozycji widoczny fragment brązowego lwa, który ma otwartą paszczę, a lewą łapę opiera na udzie świętego. W lewym dolnym rogu namalowano kamień. Tło obrazu ciemnobrunatne, rozjaśnione subtelnie za głową postaci.
Obraz zwieńczenia ołtarza przytęczowego prawego koresponduje z umieszczonym w tym samym miejscu obrazem w przeciwległej nastawie. W literaturze i dokumentacji konserwatorskiej postać na omawianym dziele określana jest jako św. Grzegorz a odpowiadająca mu jako św. Hieronim. Trudno się jednak z tym zgodzić, skoro atrybuty i strój przedstawionej osoby wskazują, że był kardynałem. W dodatku w prawym dolnym rogu kompozycji widoczny jest niewielki lew z łapą opartą na udzie świętego. Święty, według legendy, miał wyjąć cierń z jego łapy, za co ten pozostał mu wierny. Lew jest również symbolem odwagi i męstwa. Po przeciwnej stronie namalowano kamień – symbol życia pokutnego. Hieronim był pustelnikiem, pisarzem teologicznym i tłumaczem Biblii oraz tekstów ojców Kościoła na język łaciński. Obaj wymienieni święci są zaliczani do czterech wielkich doktorów Kościoła zachodniego. Na płótnach zostali ujęci w podobny sposób – centralnie, w półpostaci, w stroju reprezentacyjnym, wyróżnieni światłem z jednolitego, ciemnego tła. Takie detale jak sposób malowania dłoni czy fałdów szat pozwalają przypuszczać, że autorem obu wizerunków był ten sam artysta.
Obraz został poddany renowacji po 2008 roku.
Obraz, choć w źródłach opisywany jako wizerunek św. Grzegorza, jest najpewniej jednak przedstawieniem św. Hieronima. Powstał w drugiej połowie XVIII wieku i koresponduje z przedstawieniem z przeciwległego ołtarza.
Agata Felczyńska , "Św. Hieronim", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-hieronim