Rzeźba sprawiona do kościoła w Zatorze.
Rzeźba pełnoplastyczna, z tyłu opracowana, drążona wewnątrz, ustawiona na wielobocznej podstawie. Chrystus ukazany frontalnie, w pozycji stojącej, w lekkim kontrapoście, z prawą stopą wysuniętą do przodu, korpus przechylony w lewą stronę, prawy bark podniesiony wyżej od lewego. Prawa ręka wzniesiona ku górze w geście błogosławieństwa, lewa mocno przylega do ciała w okolicy żeber, ugięta w łokciu, w której trzyma drzewce proporca. Twarz pociągła o karnacji cielistej, z zaróżowionymi policzkami, wysokie czoło, szeroko rozstawione, podłużne oczy ze źrenicami i zarysowaną powieką, zaznaczone brwi cienką kreską, długi, prosty nos, wąskie usta. Okala ją zarost oraz długie, gładkie, delikatnie sfalowane włosy, z przedziałkiem, zasłaniające uszy i opadające na kark oraz plecy. W prawym boku i na stopach wyraźne rany. Odziany jest w szatę upiętą pod szyją, w czerwonym kolorze z ciemno- granatową podszewką i złotą lamówką, odsłaniającą tors i wklęsły brzuch, z prawą połą przerzuconą z przodu pod prawą ręką i zawiniętą wokół lewego przedramienia. Fałdy płaszcza są załamane ostro, diagonalnie i nieckowato. Na boku, stopie i lewej ręce zaznaczone rany.
Rzeźba jest wczesnym przykładem przedstawienia Chrystusa Zmartwychwstałego z tzw. ciemnego okresu (1440-1477), powstałym w jednym z warsztatów krakowskich.
Widoczne ubytki w partii fałd płaszcza, ślady po drewnojadach, w wielu miejscach ubytki warstwy malarskiej, szczególnie wyraźne złuszczenia w okolicach twarzy. Konserwowana w roku 1964 przez E. Michalskiego (ASP Kraków) – usunięcie późniejszych przekształceń i rekonstrukcja przedstawienia jako Chrystusa Zmartwychwstałego.
Rzeźba drewniana, polichromowana, złocona; pełnoplastyczna, z tyłu opracowana, dzieło warsztatu krakowskiego z około 1470 roku.
Andrzej Włodarek, "Rzeźba Chrystusa Zmartywchwstałego", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/rzezba-chrystusa-zmartywchwstalego