Obraz Matki Boskiej w ornamentalnej ramie został wykonany w pierwszej ćwierci XVIII wieku. Był wymieniony w aktach wizytacji Jana Revaya z 1801 roku.
Rama srebrzona, w formie stojącego prostokąta, profilowana, dekorowana pasem ornamentu geometrycznego. Zwieńczona ażurowym szczytem utworzonym z fragmentu wyłamanego gzymsu, na konsolach, dekorowanego akantem i różami, wypełnionym kratką. Rama po bokach zdobiona akantem oraz kwiatowymi zwisami. Obraz przedstawia Matkę Boską w półpostaci, zwróconą w trzech czwartych w lewo, z pochyloną głową oraz skrzyżowanymi na piersi rękami. Twarz ma owalną, o dużych oczach skierowanych w dół, uniesionych brwiach, prostym nosie i pełnych ustach. Ubrana jest w czerwoną suknię, ciemnoniebieski płaszcz zarzucony na ramiona, wokół twarzy ma białą koronkę, a głowy brązowo-zielony welon, złoconą glorię oraz wieniec z gwiazd. Na głowie ma niewielką, złoconą koronę zamkniętą. Maria ukazana na jednolitym, brązowo-zielonym tle.
Ornament akantowy występował w sztukach plastycznych na przełomie XVII i XVIII wieku, natomiast kratka stanowiła element towarzyszący ornamentyce regencyjnej związanej z okresem regencji Filipa Orleańskiego w latach 1717-1723. Połączenie ich obu w jednym dziele określa możliwy czas jego powstania na pierwszą ćwierć XVIII wieku. Sposób malowania wizerunku Matki Boskiej i jego cechy stylowe pozwalają datować go na ten sam okres. Omawiane dzieło pełniło funkcję obrazu przenośnego (imago portatile, „feretronik”), który jako drugi wizerunek stawiany był na ołtarzu. W praktyce mógł być noszony w procesji, choć nie był ku temu przeznaczony. Jak opisywał Antoni Nowowiejski – „W ołtarzach, które się znajdują w kościołach i przy których msza św. się odprawia, oprócz wielkiego obrazu, przedstawiającego wymalowany lub wyrzeźbiony obraz Świętego, na którego imię i pamiątkę ołtarz został poświęcony, dodawać poczynają inny, mniejszy obraz, na którym już to farbami, już z miedzi, drzewa czy marmuru wykuty został wizerunek innego Świętego”. Obrazy przenośne umieszczane były w najcześciej w bogato dekorowanych ornamentem ramach.
Ubytki i przetarcia srebrzeń ramy, niestabilne zwieńczenie.
Obraz Matki Boskiej w ornamentalnej ramie został wykonany w pierwszej ćwierci XVIII wieku. Omawiane dzieło pełniło funkcję obrazu przenośnego (imago portatile, „feretronik”), który jako drugi wizerunek stawiany był na ołtarzu. W praktyce mógł być noszony w procesji, choć nie był ku temu przeznaczony.
Paulina Kluz, "Obraz Matki Boskiej w ornamentalnej ramie", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/obraz-matki-boskiej-w-ornamentalnej-ramie