Obraz być może wykonany przez krakowskiego malarza Jakuba Korneckiego w 1827 roku. W 1998 roku został poddany konserwacji wykonanej przez Danutę Majewską.
Obraz w formie stojącego prostokąta z przedstawieniem Chrystusa ukazanego w półpostaci, frontalnie, z głową skierowaną w lewo. W lewej ręce trzyma przed sobą gorejące serce w glorii promienistej, prawą dłonią wskazuje na nie. Jego twarz jest pociągła, o młodzieńczych i łagodnych rysach, z wysokim czołem, o dużych oczach, prostym nosie i niewielkich ustach, z wyraźnie zaróżowionymi policzkami. Okolona jest krótką brodą z wąskimi wąsami oraz jasnobrązowymi, kręconymi włosami sięgającymi ramion. Chrystus ubrany jest w czerwoną tunikę oraz niebieski płaszcz narzucony na plecy i prawe ramię. Postać ukazana na jednolitym brązowym tle, rozjaśnionym wokół jej głowy. Obraz ujęty prostą, drewnianą ramą, intarsjowaną motywem kwadratów wydobytych ciemnym drewnem w narożach. Na odwrocie sygnatura „1827. / J.K. w Krakowie”.
Obraz z Wieliczki wykonany jest według pierwszego wariantu wizerunku Najświętszego Serca Jezusa namalowanego przez Pompea Batoniego w 1760 roku. Wielickie dzieło powtarza za pierwowzorem całość kompozycji, jakkolwiek malarz indywidualnie potraktował rysy twarzy Chrystusa oraz nie zaznaczył rany w jego prawej dłoni.
Gdy w 1765 roku papież Klemens XIII oficjalnie zatwierdził kult Serca Jezusowego, zaistniała potrzeba opracowania ikonografii dla tego wizerunku. Pompeo Batoni nieco wcześniej namalował do rzymskiego kościoła Il Gesù przedstawienie Jezusa, który w lewej ręce trzyma gorejące serce, prawą zaś wskazuje na nie. Obraz ten został po raz pierwszy wystawiony w 1767 roku. Batoni odwołał sie do przyjętego w ikonografii motywu gorejącego serca trzymanego w dłoni, które występowało w przedstawieniach kilku świętych, a także w opisach objawień z nim związanych. Wizerunek ten zyskał z czasem niezwykłą popularność, był wielokrotnie kopiowały i reprodukowany w grafice. W tym samym czasie Batoni namalował na zlecenie rodziny Alfieri drugi wariant wizerunku Najświętszego Serca Jezusa z gorejącym sercem unoszącym się na tle piersi Chrystusa. To właśnie ten ostatni w 1891 roku zyskał miano jedynego obowiązującego wizerunku.
Sygnatura z inicjałami „J.K.” może wskazywać na malarza czynnego w Krakowie w czasie powstania dzieła – Jakuba Korneckiego. Artysta ten był wnukiem Piotra Korneckiego, a synem Ignacego Korneckiego, snycerza. Warsztat Korneckich wykonał ołtarz główny i kilka obrazów do kościoła św. Sebastiana w Wieliczce.
Delikatne zabrudzenia. Obraz był konserwowany w 1998 roku.
Autorem obrazu jest być może krakowski malarz Jakub Kornecki. Dzieło powstało w 1827 roku. Zostało namalowane według pierwszego wariantu wizerunku Najświętszego Serca Jezusa autorstwa Pompea Batoniego z 1760 roku.
Paulina Kluz, "Najświętsze Serce Jezusa", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/najswietsze-serce-jezusa-6