Epitafium powstało z inicjatywy rodziny zmarłego Adama Wiśniewskiego, dziedzica wsi Przebieczany, po jego śmierci w 1857 roku.
Epitafium architektoniczne, w formie aediculi, na cokole z wyciętym u dołu łukiem odcinkowym, ujęte parą kolumn o kapitelach korynckich, dźwigających niepełne belkowanie zakończone wyłamanym szerokim gzymsem. W partii zwieńczenia widnieje płaskorzeźbiona, ujęta liściastymi labrami tarcza z godłem herbu Prus I. Niegdyś epitafium wieńczył zapewne krzyż (obecnie zniszczony). Pośrodku profilowana płycina z inskrypcją „PAMIĘCI / Adama / WIŚNIEWSKIEGO / Dziedzica wsi Przebieczany / zm(arłego) d(nia) 6 Grudnia 1857 / w 64 roku życia. / Pozostała wdowa z dziećmi / poświęca”. W prawej dolnej części epitafium sygnatura „E(dward) Stehlik”.
Epitafium w formie prostej aediculi jest charakterystyczne dla okresu historyzmu, w którym inspirowano się dziełami z poprzednich epok, w tym przypadku renesansu. Jego autorem jest Edward Stehlik, jeden z najwybitniejszych kamieniarzy i konserwatorów w Krakowie, brał udział w odbudowie zniszczonych pożarem (1850) kościołów Dominikanów i Franciszkanów. Stehlik posługiwał się formami w różnych stylach historycznych, ale najchętniej neogotyckim i neorenesansowym. W stylu neorenesansowym wykonał epitafium hrabiego Maurycego Potockiego w kościele w Zatorze.
Dobry, zabrudzenia, drobne ubytki kamienia.
Epitafium, powstałe z inicjatywy rodziny zmarłego Adama Wiśniewskiego, dziedzica wsi Przebieczany, po jego śmierci w 1857 roku, wykonał krakowski kamieniarz Edward Stehlik. Zastosował w nim formy nawiązujące do dzieł późnego renesansu.
Józef Skrabski, "Epitafium Adama Wiśniewskiego", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/epitafium-adama-wisniewskiego