Obraz został namalowany w 1999 roku przez Zbigniewa Juszczaka jako fundacja Wiesława i Ewy Dudów.
Obraz w kształcie zbliżonym do kwadratu zamkniętego półkolistym łukiem nadwieszonym, ujęty profilowaną, marmoryzowaną, złoconą i srebrzoną ramą z motywem astragalu, przedstawia scenę Zmartwychwstania Jezusa. Pośrodku kompozycji ukazana jest sylwetka unoszącego się Chrystusa zwróconego na wprost, z głową skierowaną w trzech czwartych w prawo. Pociągłą twarz charakteryzują subtelne rysy i krótki zarost. Długie, falowane włosy opadają na plecy i prawe ramię. Nagą, smukłą sylwetkę przesłania w partii bioder czerwony rozwiany płaszcz przewieszony przez prawe ramię. Ręce są rozłożone na boki, lewa uniesiona w geście błogosławieństwa, w prawej Jezus trzyma białą chorągiew z czerwonym krzyżem. Chrystus ukazany jest na tle pokrytego obłokami nieba. Na wysokości jego głowy rozsuwają się, odsłaniając słońce, którego promienie tworzą rodzaj nimbu. Dolną partię kompozycji zajmują sylwetki trzech żołnierzy w zbrojach rzymskich legionistów. Znajdujący się po lewej stronie ukazany jest w pozycji półleżącej. Trzymaną w prawej ręce tarczą osłania się od blasku bijącego od Jezusa. W lewej dłoni ma miecz. W głębi widać fragment kamiennego sarkofagu, którego wieko w postaci dużej, prostopadłościennej płyty zakończonej półkoliście, znajduje się po prawej stronie kompozycji w układzie diagonalnym. Za nim są sylwetki pozostałych dwóch żołnierzy. Pierwszy, skierowany profilem w prawo, przyklękając odwraca się do tyłu. Na głowie ma hełm z pióropuszem, biodra przesłania mu fartuch. W rękach trzyma włócznię. Dalej stoi drugi zwrócony na wprost podnosi do góry zgięte w łokciach ręce, w prawej trzymając miecz. U stóp żołnierzy leżą porzucone płaszcze i elementy uzbrojenia.
W lewym dolnym rogu obrazu sygnatura „MAL(OWAŁ) ZB(IGNIEW) JUSZCZAK (19)99” .
Obraz namalował w 1999 roku krakowski artysta Zbigniew Juszczak urodzony w 1960 roku. Absolwent Wydziału Grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, studia ukończył w 1985 roku. Był uczniem profesora Jacka Gaja (ur. 1938), grafika i rysownika. Artysta trudni się głównie rysunkiem, malarstwem sztalugowym, projektowaniem wnętrz oraz konserwacją dzieł sztuki.
Temat Zmartwychwstania Chrystusa w sztukach plastycznych obejmuje szereg wersji przedstawień zarówno symbolicznych, jak wczesnochrześcijańskie motywy krzyża z wieńcem laurowym, po przedstawienia narracyjne, które kształtowały się od średniowiecza. Zasadniczy rozwój tematu miał miejsce w okresie gotyku, gdzie pojawiał się głównie w kontekście przedstawień pasyjnych. Postaci zmartwychwstałego Jezusa towarzyszyły sylwetki dwóch – według odniesień antycznych, lub czterech – symbolizujących strony świata – strażników w uzbrojeniu z epoki bądź o charakterze wschodnim. Obraz w kościele w Klikuszowej odwołuje się do wykształconego w baroku sposobu ukazania tematu. Kompozycje te charakteryzują dynamizm i usytuowanie sylwetki Zmartwychwstałego unoszącego się nad grobem pośród obłoków, z ręką uniesioną w geście błogosławieństwa. Tego typu przedstawienia miały przede wszystkim wyrażać triumf Chrystusa. Żołnierzy zaś ukazywano w uzbrojeniu o cechach renesansowych bądź barokowych, czasem także antykizujących.
Bardzo dobry.
Jednym ze współczesnych elementów wyposażenia kościoła parafialnego w Klikuszowej jest obraz przedstawiający scenę Zmartwychwstania. Malowidło powstało w 1999 roku w pracowni krakowskiego artysty Zbigniewa Juszczaka.
Paulina Chełmecka, "Zmartwychwstanie", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/zmartwychwstanie