W centrum kompozycji całopostaciowe, frontalne przedstawienie stojącego św. Marcina w stroju biskupim: jasnoróżowej albie, białej komży, białym humerale oraz czerwonym ornacie z zieloną podszewką i złoconą pretekstą. Na głowie ma założoną infułę, a wokół niej złoty i kolisty nimb. W prawej dłoni trzyma księgę, przyciskając ją do piersi, a w lewej pastorał. Twarz szeroka z długim i wąskim nosem, małymi ustami, okolona średniej długości jasną brodą oraz krótkimi włosami. Przy prawej nodze świętego stoi biała gęś W tle ornamentalna tkanina z frędzlami u dołu. Całość ujęta półkolistą arkadą utworzoną z ułożonych naprzemiennie rozet oraz palmet. W dolnej części kompozycji prostokątne pole z inskrypcjami „Św(ięty) MARCIN / PALKA JOZSEF BUDAPESZT” oraz „RENOWACJA 1999 / PRACOWNIA WITRAŻU / GUSTAW KRAKÓW”.
Witraż został wykonany w pracowni Józsefa Palki w Budapeszcie około 1900 roku. Firma Palki działała od 1894 roku.
Konserwacja w 1999 roku.
Witraż św. Marcina wykonał około 1900 roku Jozseph Palka z Budapesztu. Dzieło poddano renowacji w 1999 roku.
Maria Działo, "Św. Marcin", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-marcin-7