Nieznane
Obraz ujęty ramą w kształcie stojącego prostokąta z wycięciem w kształcie stojącego owalu, profilowaną, zdobioną motywami roślinno-kwiatowymi w narożach oraz wicią suchego akantu. Święty Antoni ujęty półpostaciowo, w trzech czwartych zwrócony w prawo. Jego twarz jest owalna o delikatnych, młodzieńczych rysach. Włosy ma krótkie, ciemnobrązowe, z wyciętą tonsurą. Święty jest ubrany w brązowy habit franciszkański. W lewej dłoni trzyma białą lilię, prawą podtrzymuje Dzieciątko Jezus. Trzymany na ręku Jezus ukazany w pozycji siedzącej, w trzech czwartych, zwrócony w lewo. Jego głowa jest odchylona do tyłu, wzrok skierowany w stronę twarzy świętego. Twarz ma owalną o delikatnych rysach, włosy jasnobrązowe, krótkie i falowane. Jego biodra i częściowo nóżki przesłania biała pielucha. Lewą rączkę wspiera na podbródku świętego, prawą unosi na wysokości klatki piersiowej. Tło nieokreślone, brązowe, rozświetlone nimbami wokół głów postaci. Kolorystyka w ciepłej tonacji, nasycona, o delikatnym modelunku.
Obraz utrzymany w tradycyjnym typie ikonograficznym. Nie wyróżnia się walorami artystycznymi, a jedynie poprawnością w modelowaniu postaci i ich proporcji.
Obraz św. Antoniego Padewskiego powstał zapewne w drugiej połowie XIX wieku. Cechuje go tradycyjny typ ikonograficzny oraz poprawny modelunek postaci. Obraz jest dziełem raczej prowincjonalnego malarza.
Józef Skrabski , "Św. Antoni Padewski", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-antoni-padewski-24