Obraz został namalowany w drugiej połowie XVIII wieku. W 1902 roku poddano go konserwacji, być może również przemalowano fragmenty. W 1997 i 1999 roku był odnawiany. 2 sierpnia 1906 odbył się w parafii po raz pierwszy odpust w dzień Matki Boskiej Anielskiej.
Obraz w kształcie stojącego prostokąta z przedstawieniem Matki Boskiej z Dzieciątkiem. W centrum kompozycji Matka Boska ujęta w całej postaci, frontalnie, podtrzymująca obiema rękami Dzieciątko. Maria na owalną twarz, wzrok kieruje w górę, ma wąski nos i pełne usta, długie włosy zaczesane do tyłu. Partie ubrań przykrywa rzeźbiona sukienka, złocona w obrębie sukni i srebrzona w części płaszcza. Na obu ornament floralny. Dzieciątko siedzi w ramionach Marii, jest pulchne, rączki rozkłada do boków, spogląda lekko w górę, na głowie ma zamkniętą, złotą koronę. Ponad głową Marii unoszą się symetrycznie dwa putta, z których każde w jednej ręce trzyma gałązkę kwitnącego kwiatu a drugą podtrzymuje koronę nad głową Niewiasty. Tak, jak w przypadku Dzieciątka, jest to korona zamknięta nałożona na obraz i wykonana z trybowanej, złoconej blachy. Tło obrazu jednolite, ciemne.
Obraz jest określany w dokumentach parafialnych mianem Matki Boskiej Anielskiej. Od 1906 roku, zawsze 2 sierpnia, w parafii obchodzi się odpust z tej okazji. Święto najczęściej celebrowane jest w kościołach i klasztorach franciszkańskich. Jego historia sięga VI wieku, kiedy to pod Asyżem pielgrzymi wracający z Ziemi Świętej ufundowali kapliczkę zwaną później Porcjunkulą. Zlokalizowana w rodzinnej miejscowości św. Franciszka, została przez niego odnowiona w XIII wieku i nosiła wezwanie Matki Boskiej Anielskiej, bo według legendy nad kapliczką często słyszano głosy anielskie. Dziś znajduje się ona wewnątrz bazyliki Matki Boskiej Anielskiej, a jej kopia została wybudowana w obrębie zespołu klasztornego franciszkanów w Wieliczce.
W 1902 roku obraz poddano konserwacji, być może również przemalowano fragmenty. Kolejne konserwacje nastąpiły w latach 1997 i 1999.
Barokowy obraz z wizerunkiem Matki Boskiej Anielskiej został namalowany w drugiej połowie XVIII wieku i fragmentami przemalowany podczas konserwacji w 1902 roku. Jego nazwa odnosi się do wezwania zlokalizowanej pod Asyżem kaplicy odnowionej w XIII wieku przez św. Franciszka.
Agata Felczyńska , "Matka Boska Anielska", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/matka-boska-anielska-1