Obraz o charakterze dewocyjnym znajduje się obecnie na plebanii. Wizerunek został ufundowany zapewne dla ozdoby wnętrza kościoła parafialnego przez Katarzynę i Piotra Tomczyków w 1874 roku, o czym przypomina znajdujący się na nim napis fundacyjny. Wizerunek oprawiony w rzeźbioną ramę wisiał na zachodniej ścianie północnej kaplicy, co potwierdzają zdjęcia archiwalne z lat trzydziestych XX wieku w zbiorach Wojewódzkiego Urzędu Konserwatorskiego w Głębowicach. Obecna, prosta, drewniana i profilowana rama jest wtórna.
Obraz uzyskał kształt stojącego prostokąta. Przedstawiono na nim Matkę Boską z Dzieciątkiem w otoczeniu aniołów. Madonna siedzi zwrócona frontalnie w nieznacznym ujęciu trzech trzecich w lewo, podtrzymując na lewym kolanie Dzieciątko Jezus. Ma owalną twarz z rumianymi policzkami, lekko przymknięte oczy, prosty nos i niewielkie usta. Jej wzrok skierowany jest ku dołowi. Głowę otaczają jasnobrązowe włosy zaczesane za prawe ucho. Widoczne są spod białego welonu opadającego na ramiona. Wokół głowy widnieje jaśniejący nimb i 12 gwiazd. Maria ubrana jest w różową suknię o rękawach lamowanych złotą taśmą i niebieski, przerzucony przez lewe ramię, zakrywający nogi i spływający na ziemię płaszcz. Pod szyją namalowano zawiniętą chustę. Siedzące Dzieciątko zostało ujęte w trzech trzecich w lewo. Mały Jezus ma na wysokości piersi lekko rozłożone i wyciągnięte ręce. Jego twarz o rumianych policzkach jest owalna. Ma brązowe oczy skierowane ku dołowi, prosty nos i małe usta. Głowę otaczają jasnozłote włosy i wyraźnie zaznaczony żółty nimb. Ubrany jest w białą tunikę z kołnierzykiem sięgającą stóp. Madonnę otacza sześć symetrycznie ukazanych uskrzydlonych, jasnowłosych aniołów. Ich owalne twarze mają różowe policzki. Najniżej przedstawiono po obu stronach Madonny dwa klęczące na brunatnej posadzce anioły ujęte w trzech czwartych. Pierwszy, ukazany z twarzą w profilu, ubrany jest w żółtą tunikę, drugi z głową skierowaną w stronę widza w różową. Obaj przewiązani są w pasie niebieskimi szarfami. W rękach trzymają wianuszki z kwiatów. Anioł z lewej strony dodatkowo trzyma mały bukiecik kwiatów. Pomiędzy obu aniołami pod stopami Madonny stoi na posadzce kosz z kolorowymi kwiatami. Powyżej widać drugą parę aniołów ujętych w trzech czwartych z wianuszkami i bukietami kwiatów trzymanych w uniesionych rękach. Anioł z lewej strony ma różową koszulę z kołnierzykiem, zieloną tunikę oraz niebieską szarfę przepasaną na ukos przez ramię. Z kolei anioł z prawej strony ubrany jest w różową tunikę z zieloną szarfą. Nad głową Marii wyobrażono gołębicę z rozpostartymi skrzydłami jako symbol Ducha Świętego. Po obu jej stronach widać dwa mniejsze anioły unoszące się na jasnougrowym tle całego obrazu. Ich nagie postacie przepasane są w partii bioder niebieskimi, rozwianymi szarfami. W dłoniach trzymają bukieciki i wianuszek z kwiatów. Na dole obrazu na tle posadzki znajduje się złocisty napis „DELICIE VIRGINITATIS” oraz mniejszy fundacyjny pisany rubrą „R(OKU) P(AŃSKIEGO) 1874” i czarnym kolorem „Fondator Piotr i Katarzyna Tomczyk”.
Matka Boska Anielska w Głębowicach reprezentuje typ przedstawienia dewocyjnego. Jest to obraz na wpół ludowy, powstały najprawdopodobniej w którymś z warsztatów malarskich działających w niedalekich Kętach lub Oświęcimiu.
Dobry, niewielkie ubytki warstwy malarskiej przy prawej krawędzi.
Obraz Matki Boskiej Anielskiej został ufundowany w 1874 roku przez Katarzynę i Piotra Tomczyków dla ozdoby kościoła w Głębowicach. Wizerunek reprezentuje typ przedstawienia dewocyjnego. Jest to obraz na wpółludowy, powstały najprawdopodobniej w którymś z warsztatów malarskich działających w niedalekich Kętach lub Oświęcimiu.
ks. Szymon Tracz, "Matka Boska Anielska", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/matka-boska-anielska