Obraz w zwieńczeniu ołtarza pochodzącego z kaplicy eremickiej znajdującej się w obrębie tzw. wielkiej klauzury klasztoru Karmelitów bosych w Czernej. Zapewne powstał niedługo po sprowadzeniu ołtarza do kościoła w Chrzanowie. Wówczas bowiem dodano nowe zwieńczenie. Jak można przeczytać na tabliczce pamiątkowej wmurowanej obok ołtarza, jego sprowadzenie miało miejsce za proboszcza Józefa Hudka, z inicjatywy i kosztem rzemieślników z cechu sukienniczego: Jana Jelenia, Filipa Mąsiorskiego i Józefa Mąsiorskiego, którzy być może zamówili obraz.
Obraz w kształcie stojącego prostokąta zakończonego trójkątnie ukazuje komunię św. Stanisława Kostki. Święty jest ukazany w popiersiu, w trzech czwartych, z rękoma złożonymi do modlitwy. Jego głowa jest pochylona, twarz o młodzieńczych rysach z przymkniętymi oczami, prostym nosem, na głowie krótkie czarne włosy. Święty jest ubrany w habit jezuicki. Z lewej strony obrazu anioł ukazany do pasa, głowa z profilu, a korpus z trzech czwartych. W lewej ręce trzyma kielich, w prawej – hostię. Jego głowa jest pochylona, oczy otwarte, nos długi, włosy zaczesane do tyłu opadają na kark. Wyłaniający się z chmur anioł jest ubrany w białą tunikę przykrytą złotą tkaniną. Obraz utrzymany w stonowanej kolorystyce, z przewagą brązów i szarości, tło neutralne, w odcieniach brązu.
Obraz utrzymany w tradycyjnej konwencji ikonograficznej ze świętym w stroju jezuickim przyjmującym komunię świętą z rąk anioła.
Obraz „Komunia św. Stanisława Kostki” w ołtarzu sprowadzonym z klasztoru Karmelitów bosych w Czernej około 1824 roku.
Józef Skrabski, "Komunia św. Stanisława Kostki", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/komunia-sw-stanislawa-kostki