Obraz w kształcie stojącego prostokąta, ujęty w profilowaną i częściowo złoconą ramę. W centrum kompozycji frontalne przedstawienie ukazanego w półpostaci Chrystusa w typie Ecce Homo. Głowa w koronie cierniowej. Twarz podłużna o delikatnych rysach, z ciemnym zarostem. Oczy spuszczone w dół; karnacja postaci beżowobrązowa, przyciemniona. Dłuższe ciemnobrązowe włosy opadają na plecy. Postać ubrana w obszerny ciemnoczerwony płaszcz, na szyi wielokrotnie przepasany sznur. W dłoniach złożonych przed sobą trzyma berło. Tło architektoniczne. Kolorystyka ciepła, złotawa, przyciemniona. U dołu ramy tabliczka z napisem „ADAM CHMIELOWSKI / ECCE HOMO / KOPIA / Wyk(onał) Z(dzisław) Pabisiak”.
Kopia wizerunku „Ecce Homo” wykonana przez Zdzisława Pabisiaka według znanego obrazu Adama Chmielowskiego z 1879 roku. Zdzisław Pabisiak był polskim malarzem, portrecistą i twórcą licznych polichromii kościelnych. Malarstwo studiował na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Zbigniewa Pronaszki. W latach 1968-1980 wykładał rysunek na Uniwersytecie Jagiellońskim. Na zlecenie tej uczelni wykonywał również liczne prace artystyczne, m.in. zrekonstruował freski i wyposażenie wnętrz Collegium Maius.
Stan zachowania dobry: zabrudzenia, pociemnienie warstwy malarskiej.
Kopia wizerunku „Ecce Homo” wykonana przez Zdzisława Pabisiaka według znanego obrazu Adama Chmielowskiego z 1879 roku.
Justyna Kuska, "Ecce Homo", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/ecce-homo-20