Witraż sprawiony do okna neogotyckiego kościoła, poświęconego w 1874 roku, w miejsce starszego przeszklenia.
Witraż w trzecim przęśle od zachodu, w oknie południowym. Kompozycja w kształcie stojącego prostokąta zamkniętego łukiem ostrym, podzielona pionową laską na dwie części, u góry z maswerkiem o motywie czteroliścia. W prawej części ukazana Maria siedząca z dłońmi złożonymi na piersi. W lewej archanioł Gabriel w czerwonej szacie, z fioletowymi skrzydłami i lilią w lewej ręce; prawą rękę wznosi w geście pozdrowienia. Maria ubrana w zielono- błękitną szatę. Nad głową anioła Gołębica Ducha Świętego, od której spływają promienie. W tle wnętrze z fioletową kotarą, nad którą wiszą tablice Dziesięciu Przykazań i świecznik trójramienny. W polu czteroliścia u góry splecione litery imienia Maria. U dołu dekoracyjna rama wypełniona ornamentem geometrycznym, wewnątrz której dwa napisy: ANDREAS ET HEDWIGIS GŁOWNIA / CURA PAROCHI JACOBI MORAJKA / FUNDAVERUNT A. D. 1937; SUMPTIBUS PAROCHIANIS/ ANNO DOMINI- 1955/ RENOVATUM. Żywa kolorystyka, silny linearyzm, płaski modelunek.
Dzieło krakowskiej pracowni witrażownictwa, utrzymane w tradycji dziewiętnastowiecznych witraży.
Dobry, konserwowany w 1955 roku.
Witraż z przedstawieniem Zwiastowania Najświętszej Marii Pannie, ufundowany w 1937 roku przez Andrzeja i Jadwigę Głownia, wykonany zapewne krakowskiej pracowni witraży.
Andrzej Włodarek, "Zwiastowanie Marii", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/zwiastowanie-marii-2