Z uwagi na cechy stylowe obraz stanowi element wyposażenia kościoła od około połowy XX wieku.
Obraz w kształcie stojącego prostokątna, w profilowanych i złoconych ramach dekorowanych ornamentem roślinnym, w zwieńczeniu para płaskorzeźbionych aniołów adorujących kielich eucharystyczny. W centrum kompozycji znajduje się całopostaciowe, frontalne przedstawienie św. Barbary stojącej w kontrapoście. Święta została przedstawiona jako młoda kobieta ubrana w długą białą suknię oraz obszerny czerwony płaszcz spięty na piersiach ozdobną klamrą, ze złotą koroną na głowie, wokół której jaśnieje aureola. W lewym ręku trzyma miecz i gałązkę palmy, a w prawym kielich z hostią ustawiony na zamkniętej księdze. W głębi, z prawej strony widoczna wieża. Tło obrazu jest jednolite, beżowo-brązowe, kolorystyka ciemna, zgaszona.
Reprezentacyjne przedstawienie św. Barbary zapewne stanowi przykład wizerunku wotywnego o cechach twórczości prowincjonalnej. Ukazaną całopostaciowo świętą identyfikuje szereg symboli odnoszących się do jej życia i śmierci. Wieńcząca głowę korona znamionuje wysokie urodzenie żyjącej w III wieku świętej. Natomiast widoczna w tle wysoka, murowana wieża przypomina o więzieniu świętej przez ojca-poganina, w związku z jej prochrześcijańską postawą. W niewoli św. Barbara przyjęła wiarę i Komunię Świętą udzieloną jej przez anioła, czego symbolami są trzymana w dłoni zamknięta księga i kielich mszalny z unoszącą się nad nim hostią. Czerwony płaszcz oraz gałązka palmowa wskazują na męczeński charakter śmierci, która nastąpiła przez ścięcie mieczem, natomiast biel sukni podkreśla czystość świętej.
Dobry, bez widocznych śladów zniszczeń.
1. Urszula Janicka-Krzywda, Patron, atrybut, symbol, Poznań 1993.
Obraz ukazujący św. Barbarę z kompletem atrybutów jej przypisywanych stanowi przykład twórczości prowincjonalnej związanej z lokalnym kultem świętej.
Paulina Chełmecka, "Św. Barbara", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-barbara-23