Sprawiony do kościoła.
Obraz w kształcie stojącego prostokąta w drewnianej malowanej i złoconej ramie. Kompozycja dwustrefowa. W dolej strefie, na tle wnętrza o monumentalnej architekturze i oknem w głębi siedzi ukazany w trzech czwartych, zwrócony w lewo, z głową pochyloną lekko na lewy bark św. Antoni w habicie franciszkańskim. Na kolanach ma rozłożoną księgę, którą podtrzymuje prawą ręką, lewą podtrzymuje stojące na księdze nagie Dzieciątko Jezus. Obok świętego po lewej stronie kompozycji nakryty tkaniną stół z księgą na pulpicie oraz anioł ze skrzydłami, lewą ręką wskazujący niebo w górnej strefie obrazu, gdzie ukazana Gołębica Ducha Świętego otoczona prze putta.
Obraz późnobarokowy, namalowany zapewne według wzoru graficznego.
Zły; spękania i drobne ubytki warstwy malarskiej, pociemniały werniks.
Obraz malowany olejno na płótnie w kształcie stojącego prostokąta w drewnianej malowanej i złoconej ramie; z przedstawieniem św. Antoniego z Dzieciątkiem oraz Gołębicy Ducha Świętego wśród aniołów w strefie górnej obrazu> Dzieło nieokreślonego malarza małopolskiego z XVIII wieku.
Andrzej Włodarek, "Św. Antoni Padewski", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-antoni-padewski-27