Obraz Najświętszego Serca Pana Jezusa wraz z ołtarzem w kaplicy bocznej pod tym samym wezwaniem powstał z inicjatywy księdza proboszcza Wojciecha Pitali (1926-1949). Architektoniczną strukturę nastawy wraz z obrazem wykonał w Kętach rzeźbiarz Stanisław Jarząbek, natomiast figury do ołtarza jego syn, także Stanisław. Ołtarz poświęcono 7 VII 1935 roku.
Obraz z przedstawieniem Najświętszego Serca Pana Jezusa uzyskał kształt stojącego prostokąta zamkniętego łukiem półkolistym. Ujmuje go profilowana, złocona rama zdobiona gałązkami różanymi. Jezus został ukazany frontalnie w całej postaci w lekkim kontrapoście, z lewą nogą nieznacznie odsuniętą w bok. Głowę ma lekko przechyloną w prawo. Zbawiciel prawą rękę ma opuszczoną wzdłuż tułowia z gestem ukazującym ranę na dłoni, z kolei lewą wskazuje na płonące serce na piersi. Charakteryzuje go pociągła twarz o jasnej karnacji i łagodnych rysach, z długim, prostym nosem i krótkim, brązowym zaroście. Głowę okalają długie, jasno brązowe włosy z przedziałkiem pośrodku spływające na ramiona. Ubrany jest w białą, przewiązaną w pasie tunikę z długimi, szerokimi rękawami, odsłaniającą fragment lewej stopy. Tunikę przy szyi wykańcza złociste obramienie. Jezus na tunice ma nałożony ciemnoczerwony płaszcz z jasnożółtą podszewką, obszyty wąskim, złotym galonem, przerzucony przez lewą rękę, osłaniający biodra i nogi. Na jego piersi jaśnieje przebite i płonące serce otoczone koroną cierniową. W tle widoczne są obłoki - w dolnej partii jasnobłękitne, wyżej rozświetlone.
Osiecki Obraz Najświętszego Serca Pana Jezusa wpisuje się w szereg popularnych przedstawień ukazujących stojącego Chrystusa, który prezentuje swe Boskie Serce. Popularność kultu tego wizerunku związana była z obietnicami, jakie złożył Zbawiciel podczas wizji jakie miała św. Małgorzata Maria Alacoque w latach 1673-1675 oraz praktyką nabożeństw pierwszych piątków. Bez wątpienia ważny punkt odniesienia dla diecezji krakowskiej stanowiła stojąca rzeźba Najświętszego Serca Pana Jezusa, umieszczona w retabulum kaplicy Arcybiskupiego Seminarium Duchownego w Krakowie, przywieziona z Włoch przez kardynała Jana Puzynę w 1901 roku. Podobne przedstawienie co w Osieku z przełomu XIX i XX wieku znalazło się w ołtarzu bocznym w kościele parafialnym w Radziechowach. Przedstawienie z Osieka mogło być także wzorowane na licznych ilustracjach w książkach i obrazkach dewocyjnych oraz drukach ulotnych ukazujących w ten sposób Boskie Serce Jezusa (np. F.S. Hattler, Dom Serca Jezusowego. Czytania nabożne dla wszystkich stanów z 122 ilustracyami i ośmiu obrazkami kolorowymi", Mikołów-Warszawa 1905).
Dobry. Ostatnią konserwację nastawy przeprowadzono w 1996 roku.
F.S. Hattler, Dom Serca Jezusowego. Czytania nabożne dla wszystkich stanów z 122 ilustracyami i ośmiu obrazkami kolorowymi", Mikołów-Warszawa 1905, il. s. 1, il. s. 160 a;
J. Czerwień, Zarys dziejów seminarium duchownego w Krakowie, [w:] Seminarium Duchowne w Krakowie 400-lecie, red. J. Gózdek, F. Ślusarczyk, Kraków 2001, s. 19-49;
A. Hałatek, B. Jania, Świątynie Osieka, Osiek 2008, s. 22;
Zabytki sztuki w Polsce. Małopolska, red. S. Brzezicki, J. Wolańska, Warszawa 2016, s. 1028.
Obraz Najświętszego Serca Pana Jezusa wraz z ołtarzem w kaplicy bocznej pod tym samym wezwaniem w Osieku powstał z inicjatywy księdza proboszcza Wojciecha Pitali (1926-1949). Wizerunek reprezentuje bardzo popularny typ przedstawienia charakterystycznego dla końca XIX i XX wieku.
ks. Szymon Tracz, "Najświętsze Serce Pana Jezusa", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/najswietsze-serce-pana-jezusa-3