Obraz pochodzi ze zwieńczenia ołtarza bocznego z drewnianego kościoła św. Mikołaja.
Obraz w formie stojącego prostokąta w drewnianej, profilowanej ramie. W centrum św. Sebastian przywiązany do drzewa, zwrócony w trzech czwartych w prawo, silnie pochylony, z rękami związanymi na plecach, z wysuniętą lewą nogą. Twarz ma wyrazistą, nos długi, usta lekko otwarte, oczy zamknięte, a włosy czarne. Jego nagie ciało przepasane na biodrach jest przebite czterema strzałami. Przed nim stoi anioł, który wyciąga z jego piersi strzałę. Anioł ma twarz pełną, nos krótki, usta drobne, włosy gęste, ciemne, z drobnymi puklami. Ubrany jest w luźną, niebieską suknię, odkrywającą dłonie i plecy oraz nogi. U stóp świętego leży tarcza, kołczan ze strzałami i łuk. W tle widoczne drzewa i krzewy oraz niebo.
Obraz jest jedną z kilku zachowanych w Polsce replik dzieła antwerpskiego malarza Gerarda Seghersa (1591-1651), rytowanego przez Paula Pontiusa około 1618-1658 i François Ragota około 1630-1670. Z tych samych rycin korzystali autorzy obrazów przedstawiających wczesnochrześcijańskiego świętego w kościołach w Bliznem (1723), Bieczu (2. poł. XVII w.) i Wąchocku (XVII w.).
Po konserwacji, z trzech stron dosztukowane fragmenty płótna.
Obraz jest jedną z kilku zachowanych w Polsce replik dzieła antwerpskiego malarza Gerarda Seghersa. Pierwotnie znajdował się w jednym z ołtarzy w drewnianym kościele. Wykonany został najpewniej w XVIII wieku.
Józef Skrabski, "Męczeństwo św. Sebastiana", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/meczenstwo-sw-sebastiana-2