Obraz został namalowany na przełomie XIX i XX wieku przez Antoniego Hanusza. Dzieło umieszczono w ołtarzu bocznym, który wykonał Paweł Turbas w czwartej ćwierci XIX wieku. Być może obraz zamówiono podczas budowy ołtarza.
Obraz w kształcie stojącego prostokąta zwieńczonego łukiem nadwieszonym z przedstawieniem św. Antoniego Padewskiego. Święty Antoni ukazany do wysokości trzech czwartych, zwrócony w swoją prawą stronę z Dzieciątkiem Jezus na prawym ręku. Twarz owalna z długim i szerokim nosem, dużymi oczami o migdałowym kształcie i zarumienionymi policzkami. Ubrany jest w brązowy habit franciszkański, przewiązany sznurem, z różańcem u boku i z tonsurą na głowie. Dzieciątko Jezus zwrócone trzy czwarte w lewo, rączkami obejmujące św. Antoniego, z główką skierowaną na wprost. Twarz o rysach dziecięcych, okolona jasnymi i krótkimi włosami. Ubrane jest w białą, długą pieluszkę, spływającą obficie w dół. Wokół głów postaci rozświetlone otoki. Tło pochmurne. W prawym dolnym narożu obrazu, na obłoku leży gałązka białej lilii. Rama drewniana, profilowana i złocona. W prawym dolnym narożu słabo czytelna sygnatura „A. HANUSZ / 1[?]”.
Obraz namalował Antoni Hanusz, urodzony w Bolechowie, prawdopodobnie w 1855 roku. W latach 1880-1890 studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. W kościołach archidiecezji krakowskiej do tej pory odnaleziono tylko dwa dzieła Hanusza o identycznej kompozycji, przedstawiające św. Antoniego Padewskiego z Dzieciątkiem (omawiany obraz) oraz wizerunek w kościele Narodzenia św. Jana Chrzciciela w Korzkwi. Przedstawiony na obrazie św. Antoni, czyli Fernando Bullone urodził się około 1195 roku w Lizbonie w Portugalii. W wieku około 15 lat wstąpił do zakonu kanoników regularnych św. Augustyna, przyjmując imię Antoni. W 1220 roku przystąpił do zakonu braci mniejszych. Zmarł w 1231 roku. Na obrazie został ukazany z Dzieciątkiem Jezus na ręku, które bardzo często występuje w jego ikonografii. Według legendy miało mu się ukazać, by zapewnić go o miłości Boga. Ponadto na obrazie znajduje się biała lilia symbolizująca czystość.
Obraz zniszczony, spłowiały werniks, ubytki warstwy malarskiej, sfalowane płótno, zabrudzenie powierzchni.
Obraz został namalowany na przełomie XIX i XX wieku przez Antoniego Hanusza. Dzieło umieszczono w ołtarzu bocznym, który wykonał Paweł Turbas w czwartej ćwierci XIX wieku. Być może obraz zamówiono podczas budowy ołtarza.
Maria Działo, "Św. Antoni Padewski", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2022, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-antoni-padewski-8