Obraz w kształcie stojącego prostokąta, pole obrazowe zamknięte łukiem półkolistym, ujęty wąską, profilowaną, jasnobrązową ramą, z przedstawieniem Wizji św. Franciszka. Po lewej stronie kompozycji ukazany jest klęczący na kamiennym stopniu, zwrócony w trzech czwartych w lewo św. Franciszek. Odchyloną głowę charakteryzuje pociągła twarz o jasnej karnacji, wyrazistych rysach i krótkim zaroście. Głowę okala krótka tonsura. Święty ubrany jest w brązowy habit franciszkański przepasany szarym sznurem z przewiązanym na nim różańcem, na stopach ma sandały. Ręce skrzyżowane na piersiach, na dłoniach widoczne rany. Święty Franciszek spogląda w kierunku siedzących pośród obłoków Jezusa i Marii, którzy są w trzech czwartych zwróceni w prawo i spoglądają w dół na zakonnika. Jezus ubrany jest w białą suknię i zsuwający się z ramion czerwony płaszcz. Lewą rękę wspiera na niebieskim globie, prawą unosi w geście błogosławieństwa. Maria ma na sobie jasnoróżową suknię i narzucony na lewe ramię niebieski płaszcz. Na głowie pomarańczowa chusta opadająca na ramiona. Prawą rękę wspiera na piersiach, lewą na nodze. Ich głowy ujmują świetliste nimby promieniste. Poniżej, przed prostopadłościennym ołtarzem są dwaj aniołowie ubrani w niebieską i zieloną szatę, trzymający dużą, otwartą księgę z czerwonym napisem „INDUL/GEN/TIA / PLENA/RIA / IN / AETERNUM / IN / AETERNUM / IN / AETERNUM”. W prawym, dolnym rogu kompozycji przyklęka trzeci anioł w zielonej szacie, który w podniesionej do góry prawej ręce trzyma dwie jasnoróżowe róże. Na stopniach ołtarza leży bukiet i kosz z białymi i różowymi różami. Po lewej stronie obrazu, powyżej świętego, pośród obłoków sylwetki trzech aniołów trzymających w rękach kosze z białymi różami i gałązki z różowymi.
Wiodącym i dotychczas niespotykanym motywem wizerunków św. Franciszka w sztuce barokowej, obok scen stygmatyzacji, był nowy typ przedstawieniowy – św. Franciszek „extaticus”, zainspirowany ekstatycznym rysem modlitwy świętego.
Dobry, sfalowane płótno, spłowiały werniks.
Jednym z kilku zachowanych w kościele Reformatów w Kętach wizerunków św. Franciszka jest typowa dla sztuki baroku, osiemnastowieczna scena wizji podczas ekstatycznej modlitwy świętego.
Paulina Chełmecka, "Wizja św. Franciszka z Asyżu", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/wizja-sw-franciszka-z-asyzu-1