Obraz w kształcie stojącego prostokąta zamkniętego trapezoidalnie. Św. Antoni Padewski ukazany z profilu w pozycji klęczącej, przyklęka na lewe kolano, z rękami lekko zgiętymi w łokciach, uniesionymi ku górze. Twarz ukazana z profilu, uniesiona ku górze. Święty odziany w ciemnobrązowy habit franciszkański, przewiazany szarym sznurem, do którego przywiazany jest różaniec. Św. Antoni dotyka lewą dłonią stopy stojacego przed nim Dzieciątka Jezus, podtrzymywanego przez wyłaniającą się z chmur Matkę Boską. Maria ukazana w pozycji siedzącej, zwrócona lekko, w ¾ w kierunku świętego. Odziana w jasno czerwoną suknię i niebieski płaszcz. Przed Św. Antonim stolik, nakryty czerwoną tkaniną, na którym widoczna jest czaszka, otwarta księga i lilia. Za postacią świętego szara kolumna z kotarą w kolorze ciemnej zieleni ze złota lamówką. Tło utrzymane w ciepłej tonacji – w dolnej partii pola obrazowego beżowo – brązowe, w górnej – szarożółte.
Obraz o kształcie stojącego prostokąta, z mocno ściętymi, górnymi narożnikami. Krosno bez fazy i możliwości rozklinowania (konieczna wymiana). Pierwotne płótno bardzo cienkie i gęsto tkane, obraz zdublowany, płótno pierwotne mniejsze od dublażowego (dookoła zostawiony margines o szerokości ok. 2 cm). Pod marginesem, na obrzeżach, położona jest czerwonawa zaprawa, płótno wygląda na tkane ręcznie.
Dublaż zdecydowanie do usunięcia. Od odwrocia przy górnej, ukośnej krawędzi po prawej stronie naklejona łatka o wymiarach 6 cm x 7 cm, druga łatka pod krosnem, o podobnym wymiarze. Patrząc od odwrocia, wzdłuż lewej krawędzi, niestarannie wykonane szycie płótna dublującego, w środkowej części odbita stopka żelazka (!), na całej powierzchni widać nierównomierne przesycenie masą dublażową (klajster?). Od odwrocia: 2 dziury przez wszystkie warstwy, 14 cm od prawej krawędzi i 65 cm od dolnej, druga dziura na wylot z kitem; 20.5 cm od prawej krawędzi i 26 cm od dolnej.
Warstwa malarska silnie zakurzona i zabrudzona, cała powierzchnia bardzo mocno spękana, odspojona, na całej powierzchni również liczne ubytki wszystkich warstw do płótna. Całość pokryta bardzo licznymi, drobnymi retuszami, pożółkłymi wyraźnie zmienionymi kolorystycznie. Pierwotne nawarstwienia na płótnie kruche i słabo związane z podłożem.
A. Hola, K. Pakuła-Major, "Wizja św. Antoniego", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/wizja-sw-antoniego