Portret zasłużonego kanclerza i scholastyka kolegiaty św. Anny w Krakowie powstał zapewne po jego śmierci w 1744 roku.
Obraz w kształcie stojącego owalu, w drewnianej, profilowanej ramie zwieńczonej motywem rocaille'owym. Mężczyzna został ukazany do pasa, w trzech czwartych, zwrócony w lewo, ubrany w togę profesorską obszytą czerwonymi mankietami, z białymi befkami i załogą (pelerynką), księgą w lewej i biretem w prawej ręce. W prawej, górnej części obrazu inskrypcja „M(agister) MATHIAS FEDERowicz, / S(anctae) Th(eologiae) Pr(ofessor) Collegiataru[s] S(ancti) Floriani / Custos, S(anctae) Annae Custodiae Fu(n)dator / Prep(ositus) / Prossov(iensis) Obiit A(nno) D(omini) 1744. Aetatis 51.”
Portret utrzymany w konwencji portretowania kanoników kolegiaty św. Anny wypracowanej w XVII wieku, w ujęciu do pasa, w todze uniwersyteckiej z księgą w dłoni. Twarz wydaje się być wtórnie przemalowana.
Portret Macieja Fedorowicza zasłużonego kanclerza i scholastyka kolegiaty św. Anny w Krakowie namalowany zapewne po jego śmierci 20 marca 1744.
Józef Skrabski, "Portret Macieja Fedorowicza", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/portret-macieja-fedorowicza