Dzieje zabytku nie są znane.
Matka Boska z Dzieciątkiem w typie Matki Boskiej Śnieżnej została ukazana w trzech czwartych, z Dzieciątkiem na lewym ramieniu i skrzyżowanymi dłońmi, w lewej trzyma białą chustę. Maria ma pociągłą twarz o wyrazistych rysach: oczy migdałowate, nos prosty, szeroki, usta niewielkie. Jest ubrana w czerwoną suknię lamowaną pod szyją złotą taśmą; granatowy płaszcz z czerwoną podszewką okrywający głowę i ramiona, z krzyżem na wysokości czoła i ośmioramienną gwiazdą na prawym barku. Dzieciątko zwrócone w prawą stronę, prawą rączkę unosi w geście błogosławieństwa, w lewej trzyma zamkniętą księgę. Owalną twarz o ostrych rysach okalają pukle ciemnych włosów. Dzieciątko jest ubrane w białą sukienkę obwiedzioną pod szyją i przy rękawach złotą taśmą i żółty płaszcz otulający nogi, stopy bose. Wokół głów postaci świetliste nimby. Tło obrazu stanowi bordowa kotara podwieszona w narożach, z frędzlami na dolnych krawędziach opadających kaskadowo; przestrzeń za głowami postaci ciemnobrązowa.
Przedstawienie Marii ikonograficznie swoją genezą sięga aż do wizerunku Matki Boskiej Śnieżnej, zwanego Salus Populi Romani z bazyliki Santa Maria Maggiore w Rzymie. To przedstawienie zostało uznane za cudowne po zwycięskiej dla chrześcijan bitwie z Turkami pod Lepanto w 1571 roku, o które modlono się przed rzymskim wizerunkiem Marii. Sława obrazu, a co za tym idzie jego liczne kopie, szybko rozeszła się po Europie i dotarła również do Rzeczypospolitej, zyskując szczyt popularności w pierwszej ćwierci XVII wieku, co wiązało się także z falą kontrreformacji oraz ideą przedmurza chrześcijaństwa. Jedna z pierwszych rzymskich kopii obrazu trafiła do kościoła krakowskich dominikanów, kolejna do katedry wawelskiej, wiele innych zachowało się w posiadaniu bractw i kościołów w związku z rozpowszechnieniem nabożeństwa różańcowego.
Marian Kornecki w pracy o adaptacjach i rozpowszechnieniu wizerunków Matki Boskiej Śnieżnej na terenie Rzeczypospolitej wyróżnił kilka wariantów ikonograficznych. Wizerunek skawiński najbardziej przypomina jedno z najstarszych przedstawień Matki Boskiej Śnieżnej fundacji św. Franciszka Borgii ofiarowane jezuitom w Jarosławiu, przeniesione od razu do Lwowa, a obecnie znajdujące się we Wrocławiu. Różni go jedynie tło – zamiast złotego, zdecydowano się na kotarę, brak również zdobiących wrocławski wizerunek koron.
Dobry.
Dziewiętnastowieczny wizerunek Matki Boskiej Śnieżnej należy do grupy przedstawień tego rodzaju zależnych od obrazu Matki Boskiej fundacji św. Franciszka Borgii, różni go jedynie sposób zakomponowania tła i brak koron.
Agata Felczyńska , "Matka Boska Śnieżna", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/matka-boska-sniezna-3