Obraz powstał w pierwszej połowie XX wieku. Jego autorem jest Wojciech Weiss.
Obraz w kształcie leżącego prostokąta ujęty w profilowaną i dekorowaną akantem ramę. Kompozycja pejzażowa z widokiem na pagórkowaty teren z widocznymi w oddali wiejskimi zabudowaniami. Na pierwszym planie cztery drzewa o dekoracyjnie wygiętych, uproszczonych gałęziach. W górnej części kompozycji niebo z widocznymi białymi obłokami. Kolorystka obrazu jasna, nasycona. W lewym dolnym rogu sygnatura „W[ojciech] W[eiss]”.
Wojciech Weiss był wykształconym w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych malarzem, a od 1907 roku profesorem i rektorem Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Tworzył portrety, akty oraz liczne pejzaże. We wczesnym okresie twórczości pozostawał pod wpływem poglądów Stanisława Przybyszewskiego i dzieł Jacka Malczewskiego, Leona Wyczółkowskiego, a także Norwega Edwarda Muncha. W późniejszym okresie twórczości duży wpływ na malarstwo Weissa wywarła sztuka japońska, którą poznał za pośrednictwem swojego przyjaciela kolekcjonera Feliksa Mangghi Jasieńskiego. Od 1904 roku wraz z żoną Ireną, również malarką, Weiss był związany z Kalwarią Zebrzydowską, gdzie artysta kupił dom dla swoich rodziców. Od tego czasu para dzieliła swój czas pomiędzy Kraków, a położony u podnóża klasztoru Bernardynów dom w Kalwarii. Miejscowe pejzaże stały się częstym motywem w twórczości zarówno Ireny jak i Wojciecha Weissów.
Dobry.
Obraz powstał w pierwszej połowie XX wieku. Jego autorem jest Wojciech Weiss profesor i rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Weiss tworzył portrety, akty oraz liczne pejzaże ukazujące w szczególności okolice Kalwarii Zebrzydowskiej gdzie artysta miał dom.
Justyna Kuska, "Pejzaż", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/pejzaz