Obraz w formie stojącego prostokąta w profilowanej i złoconej ramie. W centrum, na piedestale z napisem „AVE MARIA” tronująca Matka Boska z Dzieciątkiem na kolanach, po bokach której klęczące postacie św. Dominika i św. Katarzyny Sieneńskiej. Matka Boska ukazana frontalnie, przechylona delikatnie w lewo z pochyloną głową ukazaną w trzech czwartych, lewą ręką opuszczoną wzdłuż ciała podaje różaniec św. Katarzynie, prawą podtrzymuje Dzieciątko. Twarz o delikatnym rysach i ciemniej karnacji, z długim i wąskim nosem oraz drobnymi ustami, głowa okolona ciemnobrązowymi, długimi włosami z przedziałkiem na środku. Maria jest ubrana w beżowo-brązową suknię z napisem „ROSARIO” na piersi oraz zielony płaszcz przerzucony z przodu przez prawe przedramię, udrapowany na kolanach, spod sukni widoczna lewa stopa w sandale. Głowa ujęta złotym nimbem, powyżej którego ażurowa, aplikowana korona. Dzieciątko ukazane frontalnie, z głową zwróconą w trzech czwartych w prawo, a nogami w lewą stronę, prawą ręką podaje różaniec św. Dominikowi. Twarz okrągła z szerokim nosem, półprzymkniętymi, ciemnymi oczami, małymi bladoróżowymi ustami. Głowa okolona jasnymi, krótkimi włosami z przedziałkiem na środku. W partii bioder przesłonięty białą tkaniną, na piersi złoty krzyżyk zawieszony na podwójnym łańcuszku. Głowa ujęta promienistym nimbem, powyżej którego korona, analogiczna jak u Marii. Głowy obu postaci okolone wieńcem z 12 gwiazd, dodatkowo nad głową Chrystusa jedna gwiazda. Po lewej stronie obrazu św. Dominik ukazany z prawego profilu, w pozycji klęczącej, ciężar ciała opiera na prawej nodze, prawą ręką sięga po różaniec, lewą wyciąga przed siebie. Głowa zwrócona do góry, z tonsurą, nad nią mały i okrągły nimb. Twarz szczupła o śniadej karnacji, okolona gęstym zarostem, prosty nos, głęboko osadzone oczy patrzące w górę, niewielkie, czerwone usta. Święty ubrany jest w biały habit dominikański oraz czarny płaszcz spływający na plecy. Św. Katarzyna zwrócona w trzech czwartych w prawo, delikatnie odchylona w tył, w pozycji klęczącej z rękami rozłożonymi na boki. Głowa delikatnie uniesiona, twarz z zaróżowionymi policzkami, szczupła, o ciemnobrązowych oczach uniesionych ku górze, prostym nosie, różowych ustach i wydatnym podbródku. Święta ubrana jest w habit i płaszcz dominikański; z koroną cierniową na głowie. Tło architektoniczne, po bokach dwa okna otwarte na pejzaż marynistyczny, z widoczną górą i łódką. Niebo zachmurzone, błękitno-żółte.
Na odwrociu obraz z Najświętszym Sercem Pana Jezusa. Chrystus ukazany frontalnie w trzech czwartych postaci. Lewą rękę przyciska do piersi, wskazując na gorejące serce, prawą wyciąga przed siebie, prezentując rany. Twarz pociągła z długim nosem, wąskimi ustami, jasnoniebieskimi oczami, okolona jasnym zarostem. Włosy jasne z przedziałkiem na środku, opadające w puklach na ramiona i plecy. Chrystus ubrany jest w białą suknię z szerokimi rękawami, przewiązaną w talii paskiem oraz czerwony płaszcz zarzucony na ramiona i przewieszony przez pas z lewego boku. Wokół głowy nimb krzyżowy, z ran wydobywają się promienie. Tło jednolite, szarozielone.
Na awersie umieszczono obraz przedstawiający Matkę Boską Różańcową ze świętymi dominikańskimi. Modlitwę różańcową rozpowszechnił dominikanin Alanus de Rupe, który jej powstanie łączył z osobą św. Dominika. Pierwsze bractwo różańcowe zostało założone w 1475 roku przez Jakuba Sprengera, przeora klasztoru Dominikanów w Kolonii. Wtedy też zaistniała potrzeba przedstawienia Matki Boskiej Różańcowej na obrazach. W drugiej połowie XV wieku obrazy te nawiązywały do znanych już wizerunków Matki Boskiej: Matki Boskiej Opiekuńczej, Immaculaty, czy Marii w ogrodzie różanym. W Polsce wizerunki różańcowe pojawiły się w pierwszej połowie XVI wieku i dzielą się na kilka typów: Matkę Boską Różańcową w typie Niewiasty Apokaliptycznej, Matkę Boską Orędowniczkę wiernych, przedstawienia wzorowane na wizerunkach Matki Boskiej Śnieżnej oraz Matkę Boską przekazującą różaniec świętym dominikańskim. Ta ostatnia formuła ikonograficzna rozpowszechniła się w Polsce w XVII wieku, zwłaszcza za pośrednictwem malarstwa włoskiego. Znalazła również zastosowanie na obrazie w kościele w Niegowici, powstałym w pierwszej połowie XX wieku, który powielił stary wzór ikonograficzny. Na odwrociu znajduje się drugi obraz, również z tego okresu, przedstawiający Najświętsze Serce Jezusa. Kult Najświętszego Serca Pana Jezusa rozwinął się szczególnie w XVII wieku. Na jego teologiczne ujęcie i liturgiczny kształt nabożeństwa miały wpływ objawienia siostry Marii Alacoque ze Zgromadzenia Sióstr Wizytek. Nabożeństwo do Serca Pana Jezusa zatwierdził papież Klemens XIII w 1765 roku. Wkrótce Pompeo Batoni namalował obraz „Najświętsze Serce Jezusa” dla kościoła Il Gesù w Rzymie. Wizerunek ten ukazywał Jezusa w półpostaci, który w lewej ręce trzymał swoje serce na dłoni, a prawą na nie wskazywał. Obraz stał się najczęściej reprodukowanym wzorem ujęcia Najświętszego Serca Jezusa. Drugi obraz Batoniego, o zbliżonej ikonografii, w którym Serce Jezusa goreje na tle jego piersi, a Jezus jedną ręką błogosławi, a drugą wskazuje na serce został w 1891 roku uznany za jedyne dopuszczalne przedstawienie tego tematu. Obraz w kościele w Niegowici bezpośrednio nawiązuje do obrazu Batoniego z kościoła Il Gesù w Rzymie, w którym Jezus trzyma w dłoni gorejące Serce. W tym przypadku jednak Jezus lewą ręką wskazuje na serce, a prawą ma spuszczoną w dół.
Dostateczny; widoczne ubytki w warstwie malarskiej, całość silnie zbrudzona i pociemniała.
Obraz Matki Boskiej Różańcowej oraz znajdujący się na odwrociu obraz Najświętsze Serce Jezusa powstały w pierwszej połowie XX wieku. Ich twórcy wzorowali się na starych formułach ikonograficznych wypracowanych w poprzednich stuleciach.
Maria Działo, "Matka Boska Różańcowa ze św. Dominikiem i św. Katarzyną Sieneńską oraz Najświętsze Serce Jezusa", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/matka-boska-rozancowa-ze-sw-dominikiem-i-sw-katarzyna-sienenska-oraz-najswietsze-serce-jezusa