Fotel z wyściełanym wysokim oparciem i siedziskiem oraz dwiema poręczami z wyściełanymi podłokietnikami. Nóżki esowato wygięte, dekorowane ornamentem rocaille'owym obiegającym siedzisko u dołu. Tarcza oparcia w zwieńczeniu również zdobiona ornamentem rocaille'owym, spływającym aż na podłokietniki. Zaplecek flankowany parą aniołów, usadzonych na podłokietnikach z rękami wzniesionymi ku górze. Stelaż srebrzony ze złoconymi ornamentami, szaty aniołów srebrzone, skrzydła złocone, polichromia w odsłoniętych partiach ciała naturalistyczna. Tapicerka wtórna z bordowego aksamitu.
Fotel wykonany w stylu rokokowym, który zrodził się we Francji u schyłku panowania Ludwika XIV. Nowy styl rozwinął się za czasów kolejnego władcy, dlatego francuskie rokoko nazywane zostało stylem Ludwika XV. W drugiej połowie XVIII wieku styl przeniknął również na grunt polski. Meble rokokowe, tak jak omawiany fotel, charakteryzują się opływową formą, której poszczególne elementy płynnymi liniami łączą się w jedną całość, ozdobioną ornamentem rocaille'owym. Jest to ornament asymetryczny, przypominający brzeg muszli, grzywy morskich fal lub koguci grzebień, gdzieniegdzie ozdobiony wielopłatkowym kwiatkiem.
Fotel wykonany w stylu rokokowym, charakteryzujący się opływową formą, której poszczególne elementy płynnymi liniami łączą się w jedną całość, ozdobioną ornamentem rocaille'owym. Jest to ornament asymetryczny, przypominający brzeg muszli, grzywy morskich fal lub koguci grzebień, gdzieniegdzie ozdobiony wielopłatkowym kwiatkiem.
Maria Działo, "Fotel", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/fotel