Imrich Jagušič był malarzem górnowęgierskim, działającym w trzeciej tercji XVIII wieku na terenie Spisza. Niekiedy określany był jako „z Soboty Spiskiej”. Dotychczas nie udało się odnaleźć informacji na temat jego życia czy edukacji artystycznej. Niektórzy badacze wskazują, iż malarz mógł mieć kontakt z pracownią Antona Schmidta w Bańskiej Szczawnicy.
Jagušič często współpracował ze spiskim rzeźbiarzem Johannem Feegiem z Kieżmarku przy realizacji zleceń na wyposażenia kościelne, mianowicie u pijarów w Kieżmarku (obrazy ołtarzowe: św. Józefa z Dzieciątkiem, św. Pawła Pustelnika, 1767-1772), w świątyni św. Sebastiana w Jurgowie (obrazy w zwieńczeniach ołtarzy: św. Florian, Święta Rodzina, św. Agata; wizerunek św. Sebastiana w ołtarzu głównym oraz przedstawienie Zwiastowania w bocznym, 1770-1774), w kościele św. Serwacego w Wierzbowie (Vrbow) (obraz do ołtarza głównego, 1777-1781, malowidła ścienne), św. Piotra i św. Pawła w Łapszach Wyżnych (obraz św. Piotr i św. Paweł, 4. ćw. XVIII w.) oraz w Popradzie Wielkiej (obraz z ołtarza bocznego św. Mikołaja). Feretron wykonany przez Jagušiča i Feega znajduje się w kolekcji Slovenskiej národnej galérii w Bratysławie (feretron z wizerunkami Świętej Rodziny i św. Heleny, l. 70.–80. XVIII w.).
Dzieła Jagušiča można odnaleźć również w kaplicy pałacu w Dubnicy nad Wagiem (malowidła w ołtarzu bocznym św. Jana Nepomucena, ok. 1770), w kościele w Drużbakach Wyżnych (Vyšné Ružbachy) (obraz w ołtarzu Koronacji NMP, 3. ćw. XVIII w.), w świątyni w Kacwinie (Św. Alojzy Gonzaga, 1776), Spiskiej Sobocie (obraz z ołtarza bocznego św. Józefa, 1780) i w Starej Lubowli (Starej Ľubovni) (obraz do ołtarza głównego św. Mikołaja, 1785; malowidła ścienne).
Na freskach w prezbiterium kościoła w Lubicy oraz we fragmentach malowideł ściennych w nawie kościoła klasztornego w Podolińcu zauważono podobieństwa do dzieł Jagušiča, problem ten wymagają jednak dalszych badań.
Paulina Kluz, "Imrich Jagušič", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/ludzie/imrich-jagusic