Obraz należy do grupy pięciu obrazów wykonanych w nietypowej technice olejnej na niegruntowanym płótnie. Dzieło powstało na uroczystości kanonizacji św. Jana Kantego w 1767 roku, które w Krakowie ostatecznie odbyły się w 1775 roku. Ukazują one cudowne uzdrowienia za sprawą profesora Uniwersytetu Krakowskiego. Cuda te były dowodem w jego procesie kanonizacyjnym. Sceny zostały ujęte w ornamentalne ramy oraz opatrzone łacińskimi podpisami.
Obraz w fantazyjnej ramie ujętej szeroką, malowaną bordiurą, z girlandami z kwiatów podwieszonymi pod górną krawędzią z główką aniołka. Ukazuje cierpiącą na łożu Teresę Chylińską z dwiema kobietami u boku i zakonnikiem w brązowym habicie z mieszkiem w ręku i z unoszącym się św. Janem Kantym w todze uniwersyteckiej. U dołu kartusz z napisem: "NOUENNIS PVER APHTHISI / CONFIRMATA REPENTE / CONUALESCIT".
Zilustrowana scena ukazuje zakonnika przekazującego mieszek z pieniędzmi leżącej na łożu Teresie Chylińskiej. Według przekazu koń kobiety wpadł do rzeki Soły, a wraz z nim kosze z towarem porwane zostały z nurtem rzeki. Wkrótce jednak w cudowny sposób wróciły do właścicielki, płynąc pod prąd.
Obraz należy do grupy pięciu obrazów wykonanych w nietypowej technice olejnej na niegruntowanym płótnie. Powstał na uroczystości kanonizacji św. Jana Kantego w 1767 roku i ukazuje cudowne uzdrowienie Teresy Chylińskiej. Jego twórcą był Jan Nayderffer.
Józef Skrabski, "Uzdrowienie Teresy Chylińskiej", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/uzdrowienie-teresy-chylinskiej